گمرک خبرداد:

محدودیتی در اطلاعات گمرکی وجود ندارد

گمرک اعلام کرد: هیچ محدودیتی در دسترسی به آمار تجارت خارجی وجود ندارد.

محدودیتی در اطلاعات گمرکی وجود ندارد به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گمرک جمهوری اسلامی ایرانی اعلام کرد: هیچ محدودیتی در دسترسی به آمار تجارت خارجی وجود ندارد.

در توضیحات گمرک آمده است : اطلاعات واردات و صادرات تمامی ردیف های تعرفه ای که برای ورود یا خروج آنها تشریفات گمرکی انجام و مجوز صادر شده به تفکیک نوع کالا ، ارزش دلاری ، ارزش ریالی ، کشور صادرکننده یا وارد کننده و گمرک ورودی یا خروجی در سایت گمرک ایران به آدرس www.irica.ir به صورت ماهیانه و سالانه موجود  است و علاوه بر آن آمار روزانه اقلام عمده نیز جهت بهره برداری در سایت گمرک ایران قرار می گیرد .

گمرک ایران تاکید کرده است: یکی از اقدامات مهم گمرک همزمان با الکترونیکی شدن فراهم آوردن امکان دسترسی آزاد شهروندان به اطلاعات تجارت خارجی کشور بوده است که این موضوع از سیاستهای محوری و اصلی مسئولان گمرک بوده و با جدیت تداوم خواهد یافت .

بر این اساس به کمک گمرک الکترونیک بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور در گمرک تشکیل و اطلاعات قابل انتشار در سایت گمرک قرار داده می شود و بخش زیادی از اطلاعات فعالیت افراد حقیقی و حقوقی در حوزه واردات ، صادرات و ترانزیت جزو اطلاعات خصوصی افراد محسوب شده و به صورت عمومی امکان انتشار ندارد .

با راه اندازی سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در گمرک این امکان فراهم شده است که اطلاعات تمامی محموله ها به تفکیک دهها آیتم در این سامانه ذخیره سازی شده و در هر شرایط زمانی و مکانی امکان رهگیری این اطلاعات در بخش مدیریت اطلاعات سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی وجود دارد .

در این توضیحات تاکید شده است: گمرک زمانیکه مجوزها را وصول کرد آن زمان اجازه ترخیص می‌دهد. گمرک حلقه آخر تجارت خارجی است و 37 سازمان متولی صدور مجوز ها است.

انتهای پیام/

تکذیب هر گونه محدودیت در دسترسی به آمار تجارت خارجی توسط گمرک

برچسب ها: گمرک ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار