برگزاری دومین جشنواره « نماز ستون دین درتبریز

اختتامیه دومین جشنواره « نماز ستون دین » در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یوسف زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی گفت: دومین جشنواره استانی « نماز ستون دین » با هدف تعمیق و ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان برای دومین سال متوالی برگزار شده است.

وی افزود: تجربه موفق برگزاری این جشنواره در سال گذشته ما را برآن داشت تا با بهره‌مندی از این تجربه موفق گام دوم را پربارتر برداریم و افزایش کمی و کیفی آثار ارسال شده به این جشنواره حاکی از این موضوع است.

یوسف زاده تاکید کرد: اگر می‌خواهیم به وظایف خود در اطاعت از اوامر الهی عمل کنیم یقیناً نماز یکی از مهمترین این وظایف است.

وی افزود: فراخوان دومین جشنواره استانی نماز ستون دین در بهار سال جاری منتشر و در سطح مراکز کانون استان فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوع و متعددی در راستای ترویج فرهنگ نماز اجرا و آثار منتخب در بخش‌های: سرود، کاردستی، ماکت، حدیث، طرح دیواری، دلنوشته، کارت پستال، نقاشی، سفال، عکاسی، خوشنویسی و انیمیشن به دفتر استان ارسال و مورد داوری قرار گرفت.

یوسف‌زاده درعین حال تصریح کرد: خوشحالیم که امسال شاهد تولید 21 عنوان سرود و 9 عنوان انیمیشن در موضوع نماز توسط کودکان و نوجوانان و با نظارت مربیان و کارشناسان کانون بوده‌ایم. در مجموع 621 اثر منتخب در بخش‌های مذکور شاهد تولید اثر در موضوع نماز بوده‌ایم که ان شاالله گامی در مسیر توسعه فرهنگ نماز باشد.

وی گفت‌: امیدواریم سال آینده نیز سومین دوره جشنواره «نماز ستون دین» با محورهای جدیدتر و حضور گسترده‌تر مخاطبان باشیم. دراینجا لازم است به کسب موفقیت کانون استان به عنوان یکی از سه دستگاه برگزیده استان در امر نماز در سال95 اشاره کنم و از تلاش مجموعه همکاران کانون در این امر مبارک تشکر نمایم.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان با اشاره به اجرای « ششمین سوگوار عکس محرم » ویژه کودکان و نوجوانان گفت: امسال بیش از یک هزار عکس در موضوعات مرتبط با عزاداری ماه محرم توسط کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به کانون استان ارسال شد که پس از داوری 6 نفر از برگزیدگان در دو بخش کودک و نوجوان و یک نفر برگزیده در بخش جنبی سوگواره مربوط به تبریز 2018 معرفی و تقدیر شد.

یوسف‌زاده در عین حال تصریح کرد: بیش از 881 کودک و نوجوان با اجرای 83 بازی محلی و بازی فکری در این رقابت که هدف آن آشنایی و ترویج بازی‌های ایرانی اسلامی بود شرکت کردند.

رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در ادامه این آیین با اشاره به برگزاری جشنواره « نماز ستون دین»، این جشنواره را فرصتی برای آشنایی بیش از پیش کودکان و نوجوانان با مفاهیم نماز دانست و از اقدامات و فعالیت‌های ارزشمند کانون پرورش فکری در این راستا قدردانی کرد.

پیش از اهدای جوایز و معرفی برگزیدگان، برنامه‌های متنوعی نظیر قصه‌گویی، سرود، پخش انیمیشن‌های تولیدی مراکز کانون و مسابقه اجرا شد.

انتهای پیام/ش

تاکید بر ترویج فرهنگ نماز در بین کودکان و نوجوانان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.