رحمانی فضلی:

80 درصد درآمد شهرداری‌ها صرف امور جاری می‌شود

وزیر کشور گفت: 80 درصد از منابع شهرداری‌ها صرف امور جاری می‌شود که این موضوع به مصلحت نیست و باید فکری به حال آن کرد.

80 درصد درآمد شهرداری‌ها صرف امور جاری می‌شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در آغاز طرح نوسازى ناوگان بار و مسافر شهرى اظهار کرد: رئیس جمهور با عنایت ویژه‌ای که به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دارند شخصا مسائل این حوزه را پیگیری می‌کند.

وزیر کشور افزود: از محل صرفه‌جویی سوخت و تسهیلات بانکی به حوزه خودروسازی کمک می‌شود و اگر خودروسازان همت کنند با مشارکت بخش خارجی می‌توانیم تولید داخل را تقویت کنیم.

وی ادامه داد: وزارت صنعت هم باید در این زمینه تلاش کند و ناوگان حمل و نقل عمومی را مورد توجه قرار دهد، در این صورت امکان صادرات اتوبوس و کامیون هم وجود خواهد داشت.

رحمانی‌فضلی در خصوص وضعیت شهرداری‌ها گفت: اکنون شهرداری‌ها دچار اشکالات ساختاری و عملکردی هستند. مقررات آنها به روز رسانی نشده است و متأسفانه 4 برابر ظرفیت مورد نیاز دارای نیروی انسانی هستند.

وی بیان کرد:  80 درصد از منابع شهرداری‌ها صرف امور جاری می‌شود که البته این موضوع به مصلحت نیست و باید فکری به حال آن کرد.

وزیر کشور درباره درآمد پایدار شهرداری‌ها، خاطرنشان کرد: لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها در دولت در حال بررسی است و مراحل نهایی خود را طی می‌کند تا پس از بررسی‌های لازم به دولت ارائه و درآمد شهرداری‌ها هم پایدار شود.

رحمانی‌فضلی متذکر شد: الگو و مدل ارائه شهر و کشور در سطح وسیع مبتنی بر توزیع مسئولیت‌هاست. براین اساس معتقدم در نظام دموکراسی امور باید به دست مردم اداره شود. اما زمانی که به وزارتخانه‌ها اعلام می‌شود بخشی از وظایف و مسئولیت‌ها را به استان‌ها واگذار کنند در برابر این موضوع مقاومت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین رسوبات فکری و برخی تعصبات اجازه نمی‌دهد اختیارات به استان‌ها واگذار شود، در حالیکه رئیس جمهور هم موافق همین موضوع است.

وزیر کشور درباره لایحه مدیریت یکپارچه شهری بیان کرد: قرار است این الگو به شهرداری‌هایی که آمادگی دارند واگذار شود، همچنین در کنار این طرح، طرح نوسازی بافت‌های فرسوده هم طرح بزرگی است که باعث رونق در بازار مسکن می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خیلی عالیه درود بر شما
آخرین اخبار