پرداخت بیش از 4 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : در سال جاری ۴ هزارو 160 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۷۳۳ واحد تولیدی این استان پرداخت شده است که ۴۶ درصد از سهم استان سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در نود و نهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان با اعلام این خبر گفت : با توجه به ایام پایانی سال و جهت تحقق سهم پرداختی استان ، بانک ها در عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی شتاب کنند.

وی با اشاره به ثبت نام 2 هزارو 49 واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات از بانک های عامل تصریح کرد: تا کنون بیش از 3 هزارو 250 میلیارد ریال تسهیلات به ۱۴۱ واحد تولیدی صنعتی و ۹۱۰ میلیارد ریال به ۵۹۲ واحد کشاورزی پرداخت شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ۴۵۷ پرونده واحدهای تولیدی از بانک های عامل عودت شده است که باید بانک ها سریعا نسبت به تعیین تکلیف این پرونده ها اقدام کنند.

وی اذعان داشت: تا کنون پرونده یک هزارو 635 واحد تولیدی استان سمنان متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به دستور دوم این نشست تصریح کرد: در این جلسه و با تصویب اعضای کارگروه با پرداخت ۱۱۵ میلیارد ریال تسهیلات به ۷ واحد تولیدی استان سمنان و با اشتعالزایی حدود ۱۲۰ نفر موافقت گردید.

بهروز اسودی ضمن اشاره به دیگر دستور کار این نشست افزود: در این جلسه مشکلات بانکی ، مالیات ، تامین اجتماعی و زیربنایی چهار واحد تولیدی پیشران خودرو، معدنی گچ نگین ، ابزار جراح و سعید صنعت بررسی شد.

وی ضمن ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبلی کارگروه تصریح کرد: در بخش رفع موانع تولید کارگروه تا کنون مشکلات ۵۴۳ واحد تولیدی استان بررسی و در جهت رفع موانع یک هزارو 312 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.

دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان ضمن اشاره به تحلیل فراوانی مصوبات این کارگروه گفت : از یک هزارو 312 مصوبه ، ۴۴درصد مصوبه مربوط به تامین مالی ، و تسهیلات ، ۱۸درصد مربوط به امور زیربنایی ، ۱۵درصد مربوط به مالیات، ۱۱درصد مربوط به تامین اجتماعی و مابقی دیگر امور سرمایه گذاری و تولید است.

بهروز اسودی گفت: در این جلسه گزارشی از کمیته پایش تسهیلات رونق تولید در سال ۹۵ و گزارش عملکرد بانک های عامل استان در خصوص عقد قرارداد و پرداخت تسهیلات ارائه گردید.

انتهای پیام / ه

پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی استان سمنان

 

برچسب ها: صنعت ، معدن ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار