مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU / امکان پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر در بندر شهید رجایی فراهم می‌شود

راستاد گفت: با طراحی اسکله هزار و 400 متری در فاز 3 بندر شهید رجایی امکان پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر فراهم می‌شود.

افزایش ظرفیت بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU / امکان پهلوگیری کشتی‌های غول‌پیکر در بندر شهید رجایی فراهم می‌شودبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه نمایشگاه بین‌المللی ارگان‌های دریایی آخرین برنامه دبیرخانه شورای هماهنگی ارگان‌های دریایی است، اظهار کرد: نمایشگاه‌های دریایی محلی برای ارائه توانمندی‌ها و فعالیت‌های دریایی است و حضور شرکت‌های بین‌المللی می‌تواند زمینه مناسب را برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری فراهم کند.

وی در ادامه افزود: این نمایشگاه فرصتی است برای آنکه مذاکره بین سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی صورت گیرد و ما بتوانیم نمایشگاه‌های بین‌المللی خود را تقویت و کیفیت آن را افزایش دهیم.

راستاد با بیان اینکه یکی از موارد مطرح شده در دبیرخانه جلوگیری از تعدد برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی دریایی است، گفت: ترجیح می‌دهیم نمایشگاه‌های بزرگ را حداقل یکبار در سال برگزار کنیم و در این زمینه تصمیم گرفته شد که رویکرد برگزاری یک نمایشگاه تخصصی در سال را به کار بگیریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه نمایشگاه دریایی کشور باید تبدیل به یک برند بزرگ بین‌المللی در کشور شود، گفت: پیگیر زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی دریایی در تقویم کشور هستیم و امیدواریم به زودی تصویب شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی، تصریح کرد: از شرکت‌های خصوصی تقاضا می‌کنیم به این نکته توجه کنند تا بتوانیم این نمایشگاه بین‌المللی دریایی را به برند بزرگ منطقه تبدیل کنیم و شاهد حضور تمامی فعالان این صنعت در سطح منطقه باشیم.

وی تأکید کرد: نیروهای متخصص کارهای بزرگی انجام می‌دهند و ما باید بتوانیم از صنایع دریایی حمایت کنیم.

راستاد با بیان اینکه باید از زیرساخت‌های دریایی کشور برای ساخت و تعمیر شناورها به صورت حداکثری استفاده کنیم، گفت: ضروری است بتوانیم زمینه‌های استفاده از ظرفیت‌های بزرگ این صنعت را فراهم کنیم و ناوگان بین‌المللی را برای ساخت به کار گیریم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، یادآور شد: امیدواریم نمایشگاه دریایی صرفا به مسئله خدمات دریایی نپردازد، بلکه به تولیدات دریایی در این صنعت نیز توجه ویژه‌ای شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال‌های اخیر حمایت‌های جدی از بخش‌های خصوصی شده است، گفت: در این زمینه بخش مهمی از تجهیزات پایانه کانتینری شماره 2 بندر شهید رجایی توسط سازندگان داخلی تأمین شده است و ما توانسته‌ایم کار بزرگ و عظیمی در این صنعت انجام دهیم.

وی، تصریح کرد: ساخت انواع شناورهای خدماتی و کشتی‌های تجاری که از سال‌های گذشته دنبال می‌شد، ادامه دارد و از سازندگان متخصص این صنعت استفاده شده و توانسته‌ایم زیرساخت‌های آن را قدرتمند تر کنیم.

راستاد تأکید کرد: تحول مهمی در بندر شهید رجایی صورت گرفته به طوری که در آستانه شروع عملیات اجرایی فاز 3 پایانه کانتینری بندر شهید رجایی هستیم و امیدواریم با سفر رئیس جمهور کلنگ این پروژه زده شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: بندر شهید رجایی ظرفیت کانتینری خود را به 8 میلیون TEU افزایش می‌دهد. در این پروژه هزار و 400 متر اسکله طراحی شده که امکان پهلوگیری کشتی‌های غول پیکر را فراهم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: پیش‌بینی می‌شود در اجرای این پروژه طی 3 سال هزار میلیارد تومان در زیر ساخت‌ها سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی تأکید کرد: استفاده از توانمندی‌های داخلی و خارجی هدف اصلی ما است و رویکرد توسعه کالاهای ترکیبی و ترانزیتی و ترانشیتی یکی از سیاست‌های سازمان بنادر و دریانوردی به شمار می‌رود.

راستاد افزود: ما به دنبال مدیریت صاحبخانه‌ای برای فاز 3 بندر شهید رجایی هستیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، تصریح کرد: متعاقب واگذاری ترمینال 1 و 2 به بخش خصوصی به طور جدی به دنبال حمایت همه جانبه از توسعه زیرساخت‌های گردشگری در کشور هستیم.

وی گفت: در استان هرمزگان در کنار فعالیت‌های تجاری فعالیت‌های گردشگری دریایی به طور جدی حمایت می‌شود و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این صنعت به طور جدی فراهم می‌شود.

راستاد افزود: با اعطای تسهیلات وجوه اداره شده زمینه حمایت از فعالیت‌های گردشگری را فراهم می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار