تشدید نظارت‌های استاندارد فارس بر مراکزعرضه کالا

با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال اجرای طرح نظارتی اداره کل استاندارد فارس بر مراکز عرضه درفارس تشدید می‌شود.

مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: با توجه به نزدیکی روز‌های پایانی سال و افزایش خرید‌های مردم، کارشناسان این اداره کل نظارت خود را بر مراکز عرضه کالا تشدید کرده و نظارت بیشتری توسط این اداره کل اعمال می‌شود.

وی افزود: تولید کننده کالای استاندارد در واقع با حک علامت استاندارد برروی محصول خود این تعهد قانونی را به مصرف کننده میدهد که در صورتیکه در هر مرحله از مصرف کالا ثابت شود نقص و ایراد مربوط به کارخانه سازنده محصول باشد تمامی خسارات بوجود آمده را جبران و رضایت مشتری را جلب می‌کند و همچنین تولید کننده متعهد می‌شود که کالای تولید شده مطابق استاندارد ملی ایران بوده و مکلف است مشخصات کامل محل تولید و تاریخ تولید و انقضاء آنرا بر روی محصول درج کند.

رهنما ادامه داد: در صورتیکه مصرف کننده با خرید کالای استاندارد متحمل خسارتی شود می‌تواند با ارائه شکایت به اداره کل استاندارد و درخواست کارشناسی، اداره کل ضمن بررسی موضوع شکایت در صورتیکه کارشناسان تشخیص دهند نقص و ایراد از کارخانه تولید کننده بوده اداره کل استاندارد از واحد تولیدی رسما میخواهد که نسبت به جبران خسارت و جلب رضایت مشتری اقدام کند و در صورت استنکاف واحد تولیدی مراتب به مراجع قضایی منعکس خواهد شد.

مدیر کل استاندارد فارس اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال بازرسی از مراکز عرضه تشدید خواهد شد تا بازار برای برخی از افراد سودجو ناامن شود و مردم با اطمینان بیشتری نسبت به خرید کالای استاندارد ایرانی اقدام کنند.

رهنما ضمن هشدار به کسانی که ازروی عمد کالای غیراستاندارد و بدون مشخصات سازنده ارائه می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه تولیدکننده کالا پاسخگوی شکایات مشتری است لذا در صورتیکه عرضه کننده کالا محصولات بدون استاندارد و مشخصات تولید از جمله آدرس دقیق سازنده عرضه کند خود عرضه کننده بعنوان متخلف بایستی پاسخگوی هرگونه مشکل بوجود آمده باشد.

وی ضمن توصیه مردم به خرید کالا از مراکز عرضه معتبر به متصدیان مراکز عرضه نیز توصیه کرد تا کالای خود را ازمراکز توزیع معتبر و دارای آدرس دقیق تامین کنند.

مدیرکل استاندارد تصریح کرد: در ده ماهه گذشته سالجاری از تعداد ۶ هزار فروشگاه و مراکز عرضه کالا در سطح استان بازدید و بازرسی به عمل امده است.

رهنما از تمامی شهروندان و مصرف کنندگان خواست قبل از خرید کالا به علامت استاندارد و کد ده رقمی درج شده زیر آن توجه نمایند و با ارسال کد ده رقمی درج شده به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از صحت علامت استاندارد ایران اطمینان حاصل نمایند تا درصورت داشتن شکایت بتوانند حقوق خود را مطالبه نمایند.
انتهای پیام/ر

مردم کالاهای خود را از مراکز معتبر تامین کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار