کریمی در همایش ایثار مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دعوت مردم به صلح و آرامش است

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را دعوت مردم به صلح و آرامش برشمرد.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اسلام کریمی رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران، در همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» اظهار کرد: بررسی موضوع ایثار با تکیه بر رویکردهای علمی و فرهنگی به ویژه فرهنگ کهن ایران زمین، محور اصلی همایش ایثار را تشکیل می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: با هجمه ای که استکبار در تمام بخش های مورد تصور خود به این سرزمین، از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی وارد کرد، جلوه‌های ایثار نیز در جنبه‌های مختلف در جای جای این سرزمین به رخ جهانیان کشیده شده است.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: حضور پر آب و رنگ منابع انسانی در قالب نیروهای رزمنده که با حداقل امکانات و تجهیزات در برابر دشمن تا دندان مسلح صف آرایی کرده و به مقابله پرداختند تنها بخشی از فداکاری های رزمندگان دفاع مقدس است.

کریمی یادآور شد: رزمندگان اسلام جان دادند ولی یک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادند و تا امروز که جلوه‌ها و مصادیق عینی ایثار در تمام عرصه ها همراه و یاور ولایت در ایران اسلامی بوده‌اند.

وی اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی برای نیل به آرمان‌های مقدس معمار کبیر انقلاب اسلامی، هم اکنون به منصه ظهور رسیده و قابل مشاهده است.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: وارثان ایثار و شهادت، فرزندان شهدا و ایثارگران که در گذشته ای نه چندان دور در میادین نبرد، پاسخ دشمنان را می‌دادند امروز، با سلاح علم و عمل و با تأسی از فرهنگ ناب اسلامی ایرانی به جهانیان درس مروت و مردانگی می‌دهند.

کریمی اضافه کرد: امروزه نشان دادن راه و رسم از خودگذشتگی و مقابله با دسیسه ها و چالش هایی با ظهور فن آوری های نوین، جامه ای دیگر بر تن کرده و وظایف وارثان ایثار و شهادت را سنگین کرده است.

وی خاطرنشان کرد: زبان گفتگو و تعامل با فرهنگ های متنوع ، امروز در جوامع جهانی که تشنه معنویت، حریت و آزادگی هستند، اساس برگزاری همایش ایثار زبان صلح جهانی را تشکیل می دهد.

رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: با برگزاری همایش ایثار زبان صلح جهانی، و با هدف ترویج فرهنگ ایثار، جامعه پر تنش امروز را به صلح و آرامش دعوت می‌کنیم.

انتهای پیام/

صحبت های رئیس مرکز دانش پژوهان و تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران در همایش «ایثار، زبان صلح جهانی» در تاریخ 5 اسفندماه

برچسب ها: ایثارگری ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار