معاون امنیتی و سیاسی استاندارد هرمزگان مطرح کرد؛

ارائه تسهیلات 40 میلیارد تومانی به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری/پذیرش ۶ میلیون مسافر نوروزی

اکرمی، گفت: در حوزه گردشگری، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در استان هرمزگان در اختیار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقتصادی و گردشگری قرار می‌گیرد. 

ارائه تسهیلات 40 میلیارد تومانی به سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری/پذیرش ۶ میلیون مسافر نوروزیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهروز اکرمی معاون سیاسی استاندار هرمزگان در حاشیه افتتاح پنجمین نمایشگاه بین‌المللی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه هرمزگان قطب اقتصادی کشور است، اظهار کرد: بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور در استان هرمزگان قرار دارد، ضمن آنکه بندر شهید باهنر نیز به عنوان بزرگترین و پرترددترین پایان مسافری کشور در هرمزگان است.

 معاون سیاسی استاندار هرمزگان، تأکید کرد: دروازه صادرات و واردات ایران از این استان باز می‌شود و 56 درصد از واردات و صادرات کشور از هرمزگان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در کنار ظرفیت‌های اقتصادی هرمزگان می توانیم به حوزه گردشگری آن اشاره کنیم، افزود: این استان 71 هزار کیلومتر مساحت دارد و یک میلیون و 800 هزار نفر در این استان ساکن هستند.

اکرمی تأکید کرد: این استان به عنوان طولانی‌ترین استان کشور به شمار می‌رود و فاصله طولی این استان از شرق سیستان و بلوچستان تا غرب هرمزگان هزار کیلومتر بوده و به نوعی یک استان طولی محسوب می‌شود.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان افزود: برند‌های مختلف اقتصادی و گردشگری در این استان وجود دارد و با ظاهری منحصر به فرد می‌توان گفت این استان بهترین منطقه گردشگری کشور به شمار می‌رود.

وی تأکید کرد: هرمزگان قطب گردشگری دریایی کشور به شمار می‌رود به طوری که در نوروز سال 96، بیش از 5 میلیون مسافر به استان هرمزگان سفر کرده‌اند.

اکرمی با بیان اینکه بندر شهید با هنر بزرگترین و شلوغ‌ترین بندر کشور به شمار می‌رود، گفت: در حال حاضر از بندر شهید حقانی به جزایر قشم، هرمز و لارک، خطوط دریایی فعال است، ضمن آنکه از بندر چارک و بندر آفتاب نیز به جزیره قشم خط دریایی مسافری داریم.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان با تأکید بر اینکه از 17 جزیره موجود در کشور 14 جزیره در استان هرمزگان است به طوری که جزیره هندورابی یک جزیره منحصر به فرد در دریا و تولید ماهیان آکواریومی به شمار می‌رود.

وی افزود: جزیره هندورابی یک جزیره منحصر به فرد در کشور به شمار می‌رود و جزیره هرمز بهشت زمین‌شناسی خاورمیانه است و ما باید بتوانیم از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این جزیره استفاده کنیم و خوشبختانه با چند هلدینگ سرمایه‌گذاری در این بخش وارد مذاکره شده و در مرحله عقد قرارداد هستیم.

اکرمی تأکید کرد: ما باید برای حضور بخش خصوصی بسترسازی کنیم و جذابیت‌های لازم را برای ورود توریست و گردشگری فراهم کنیم.

معاون سیاسی استاندار هرمزگان با بیان اینکه توسعه گردشگری در جزایری نظیر هنگام و هرمز با محوریت گردشگری سنتی است، گفت: بسیاری از گردشگران منازل بومی‌ها را به هتل‌های 5 ستاره ترجیح می‌دهند.

وی افزود: به همین منظور بسیاری از خانواده‌های ساکن در این جزیره مکان‌های مسکونی خود را تبدیل به محلی برای خدمات گردشگران می‌کنند، همچنین تسهیلات کم‌بهره ارائه می‌شود تا با مصالح سنتی، خانه خود را بهسازی کرده و به عنوان محلی برای اسکان گردشگران در اختیار آنها قرار دهند.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان خود را برای میزبانی از مسافران نوروزی آماده کرده است‌،گفت:‌ پیش‌بینی می‌کنیم در نوروز ۹۷ تعداد ۶ میلیون مسافر به استان هرمزگان سفر کنند.

معاون سیاسی استاندارد هرمزگان، تأکید کرد: در حوزه گردشگری، ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت در استان هرمزگان در اختیار بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران اقتصادی و گردشگری قرار می‌گیرد. 

وی در پایان گفت: استان هرمزگان در بین سایر استان‌های کشور نرخ بیکاری پایینی دارد به طوری که میزان بیکاری در این استان به 8 درصد رسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار