تدارک ویژه ستاد خدمات سفر آذربایجان غربی برای پذیرایی از میهمانان نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: با برنامه ریزی های مختلف و متنوع آماده استقبال از میهمانان نوروزی هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در نسشت با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: برای استقبال از میهمانان نوروزی سال 97 با تشکیل ستاد خدمات سفر در استان به ریاست استاندار و در شهرستان ها به ریاست فرمانداران ویژه برنامه های مختلف و متنوعی تدارک دیده شده است .

وی با بیان اینکه در سطح استان 83 هتل، مهمانپذیر و مراکز اقامتی با 5 هزار تخت به منظور اسکان و اقامت میهمان آماده ارائه خدمات هستند، افزود: در مدت 3 ماه گذشته 1000 نفر از فعالان گردشگری در خصوص راهنمایی و ارائه خدمات گردشگری آموزش های لازم را فرا گرفتند .

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی اضافه کرد: از ویژه برنامه های خاصی که امسال ستاد برای پذیرایی از گردشگران و مهمانان در نظر گرفته ، برنامه مفرح و شادی بخش نوروزگاه است که در ایام عید سال 96 عملکرد و استقبال خوبی داشت ، همزمان با شهرستان ارومیه در 16 شهرستان استان با 120 برنامه مختلف برگزار می گردد .

جلیل جباری آیین های تکم گردانی ، برپایی سفرهای هفت سین عید ، موسیقی های سنتی و عاشیق ، چادر های عشایری ، غرفه های صنایع دستی از جمله برنامه های مراسم نوروزگاه در ایام عید خواهد بود .

وی یاد آور شد: همچنین تمامی مراکز گردشگری ، موزه ها و مراکز تاریخی و فرهنگی استان برای بازدید علاقه مندان و گردشگران آماده هستند تا مسافران نوروزی بتوانند اوقات خوشی را در سفر آذربایجان غربی داشته باشند .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابیان اینکه در این رابطه امسال با توزیع بروشوری سعی داریم در 5 محور مشخص شده گردشگران را برای بازدید از آثار و بناهای تاریخی استان بصورت یکنواخت راهنمایی کنیم ، افزود:  این پنج محور ارومیه - چایپاره ، ارومیه - بازرگان ، ارومیه - سردشت ، ارومیه مهاباد و ارومیه -تکاب می باشد .

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان غربی در پایان تصریح کرد: در این ایام نظارت بر تاسیسات گردشگری و خدماتی و مسافرتی تشدید خواهد شد، رسیدگی به شکایات مسافران و گردشگران تسریع می یابد ، و همچنین برای رفاه حال مهمانان نوروزی بحث اقامت ، نصب تعرفه های مصوب شده ، نظافت هتل ها ، مراکز اقامتی ، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین راهی و راهنمایی گردشگران و مسافران نوروزی بصورت جدی در ایام پیگیری می شود .

انتهای پیام/ح

نشست خبری مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.