مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد؛

ظرفیت های حوزه علمیه برای حفاظت ازمحیط زیست

آیت الله اعرافی گفت:انجمن‌های علمی حوزه،شبکه گسترده طرح هجرت وطرح امین ظرفیت‌های مهمی است که می‌توان از آن در مسیر ترویج بیشترحفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از آنها بهره برد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت‌الله علیرضا اعرافی ،مدیر حوزه‌های علمیه ،امروز در دیدار تورج همتی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم و هیات همراه که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به نقش و جایگاه شهر مقدس قم گفت: قم تفاوت اساسی با سایر قسمت‌ها در کشور دارد و هر اداره کل در قم باید علاوه بر نقش استانی یک نقش ملی و حتی فراملی نیز برای خود ببیند.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به عرصه‌های فرهنگی و دینی که در باب محیط زیست متصور است افزود: در چهار محور "فلسفه محیط زیست با نگاه اسلامی و بومی"، "مسائل اخلاقی و ارزشی در محیط زیست"، "مسائل فقهی ناظر به محیط زیست" و "نگاه تمدنی و تاریخی به محیط زیست" می توان به این عرصه ورود جدی داشت.

وی بیان کرد: محیط زیست یکی از مسائل مهم و اساسی بشر امروز است و همه دنیا با آن درگیر است و در باب محیط زیست کارعلمی فراوان لازم است که باید در این بخش دانشگاه‌های ما فعال‌تر از قبل وارد این عرصه شوند چرا که متاسفانه در این قسمت ضعف‌های اساسی داریم و در بخش دینی و فرهنگی نیز طبعا حوزه‌های علمیه باید ورود جدی داشته باشند.

اعرافی با اشاره به ظرفیت‌های مهم حوزه‌های علمیه برای تعامل بیشتر با مسئولیت محیط زیست برای حفاظت و نگهداری از این منابع خدادادی عنوان کرد: انجمن‌های علمی حوزه، پایان نامه‌های حوزوی چه در حوزه و چه در المصطفی، شبکه گسترده طرح هجرت و مبلغین این طرح، طرح امین و... ظرفیت‌های اساسی و مهمی است که می‌توان از آن در مسیر ترویج بیشتر و بهتر حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی از آنها بهره برد.

امام جمعه قم در پایان تاکید کرد: آحاد مردم وظیفه شرعی، ملی و انقلابی دارند که از محیط زیست حفاظت کنند و صیانت از محیط زیست و منابع آبی یک اولویت مهم است چرا که اگر به این مسائل مهم به درستی توجه نشود کشور و انقلاب در معرض آسیب خواهد بود.

انتهای پیام/ح

صیانت از محیط زیست وظیفه شرعی و ملی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار