قوانین کد خدا منشانه در کمیته داوران فوتبال

پس از اتفاق عجیب روز گذشته در دیدار گسترش فولاد تبریز و پیکان تهران و پرتاب اوت عجیب تیموریان جوابیه عجیب تر از کمیته داوران این موضوع را پیچیده تر کرد.

قوانین کد خدا منشانه در کمیته داوران فوتبالبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان روز گذشته آندو تیموریان هافبک تیم فوتبال گسترش فولاد برای جلوگیری از اتلاف وقت بازیکنان حریف در نقش بازیکن آنها حاضر شد و اوتی که به نفع تیم فوتبال پیکان بود را خودش برای پیکانی ها پرتاب کرد و اتفاقا با رضا یت کامل بازیکنان پیکان همراه شد چرا که این پرتاب اوت آندو تیموریان منجر به گل برای پیکان شد.

رضا غیاثی سخنگوی کمیته داوران فدراسیون فوتبال در این زمینه معتقد است که نباید به این مسائل توجه کرد و وقتی بازیکنان نسبت به این موضوع اعتراض ندارند چرا باید به این مسئله دامن بزنیم.آندو تیموریان خودش برای جلوگیری از اتلاف وقت برای تیم حریف اوت پرتاب کرد و کسی هم اعتراض نکرد.

او ادامه داد:بازى اين دو تيم را دیدم اما تصميمى را از سوى داور بازى بابت اين صحنه نديدم و جدا از اينكه هنگام پرتاب توپ توسط تيموريان هيچ كدام از بازيكنان پيكان اعتراضى نكردند.

او افزود: به طور حتم اگر اشتباهى رخ داده بود داور و حداقل چند بازيكن تیم پیکان معترض مى شدند .از نظر من تصميم داور مشكلى نداشت و ادامه بازى هم صورت گرفت اما به هر ترتيب بايد پس از بازبينى فيلم در مورد اينكه داور اشتباه كرده يا خير تصميم خواهیم گرفت .باز هم مى گويم زمانى كه بازى ادامه پيدا كرده و اعتراضى هم از سوی بازیکنان حریف در كار نبوده ، اگر بخواهیم اینگونه قضاوت کنیم کار پسندیده ای نیست.

نوید مظفری کارشناس داوری فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این باره گفت: ما صحنه را ندیدیم و چند پیش فرض برای آن در نظر گرفتیم ابتدا اینکه داور در اعلام اوت اشتباه کرده و بعد آن را تصحیح کرده است و اوت به نفع تیم گسترش بوده است که در این صورت باید دید چرا آندو تیموریان توپ را به پیکانی ها داده است و به نفع آنها پرتاب کرده و در مرحله سوم اینکه اگر اوت به نفع پیکان بوده و تیموریان برای جلوگیری از اتلاف وقت خودش اوت را برای آنها پرتاب کرده است که در این صورت باید گفت این اقدام خلاف قوانین فوتبال است و باید داور بازی را متوقف می کرد و از پیکانی ها می خواست این اوت را پرتاب کنند."

نکته جالب این است که رضا غیاثی به عنوان یک منتقد همیشگی داوری به راحتی از این صحنه می گذرد و با دلیل اینکه کسی اعتراض نداشت پس ایرادی وارد نیست! موضوع را به نوعی ماست مالی می کند.

شاید اگر غیاثی امروز در کمیته داوران سمت نداشت همانند سال های نه چندان دور این موضوع بسیار بزرگ و عجیب و خلاف قوانین داوری بود.
انتهای پیام/

بررسی پرتاب اوت عجیب آندو 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.