برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی شب چراغ در فیروزآباد

جشنواره تئاتر خیابانی شب چراغ نیمه اسفندماه در فیروزآباد برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهدی نادری دبیر جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب چراغ با بیان اینکه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی با هدف حفظ منابع انرژی و مدیریت مصرف در راستای اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، گفت: این جشنواره روز‌های ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه در شهرستان فیروزآباد برگزار شود.

وی افزود: گروه‌های تئاتر از شهر‌های فیروزآباد، شیراز، مرودشت، فسا و سپیدان در این جشنواره حضور دارند و همت برگزارکنندگان بر این است که این جشنواره در آینده به صورت ملی برگزار شود.

نادری با بیان اینکه در تئاتر خیابانی نسبت به تئاتر صحنه‌ای راه نفوذ و ارتباط با مردم وارونه می‌شود، ادامه داد: به این معنا که به جای اینکه مردم برای دیدن نمایش بروند، هنرمندان برای القای یک فرهنگ به میان مردم می‌روند که این امر در فرهنگ‌سازی موثر است.

براساس فراخوان جشنواره کمک به فرهنگ‌سازی در جامعه در راستای آموزش اصول شهروندی در زمینه مدیریت مصرف انرژی، آموزش جامعه محور با محوریت کودک و نوجوان در جهت حفظ منابع انرژی در راستای اقتصاد مقاومتی از موضوعات این جشنواره است.

نقش مدیریت مصرف انرژی در اقتصاد خانواده، حمایت ازفعالیت‌های گروه‌های نمایشی با موضوع مصرف بهینه انرژی و توجه به محیط زیست و توسعه پایدار با تولید انرژی پاک و مصرف صحیح دیگرموضوعات این جشنواره است.
انتهای پیام/ر

برگزاری اولین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شب چراغ

برچسب ها: تئاتر ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار