رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه:

سرمایه گذاری اولویت نخست توسعه نیست / یکپارچه‌سازی نظام مهندسی در سایه قانون احکام توسعه

مصطفوی گفت: سرمایه‌گذاری اولویت نخست توسعه نیست، چراکه توسعه در گرو دانش و دانایی محقق می‌شود.

سرمایه گذاری اولویت نسخت توسعه نیست / یکپارچه‌سازی نظام مهندسی در سایه قانون احکام توسعهبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین حمزه مصطفوی رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور در سومین همایش سالانه نظام فنی و اجرایی کشور اظهار کرد: شاید برخی تصور کنند که با تغییر منابع سرمایه و حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مسیر توسعه هموار خواهد بود اما باید توجه داشت که در توسعه سرمایه‌گذاری اولویت نخست نیست، هر چند بدون آن توسعه ممکن نخواهد بود.

وی با بیان اینکه توسعه حرف اول را نمی‌زند، افزود: توسعه در گرو دانش و دانایی محقق می‌شود، اولویت اول باید پرداختن به حوزه اندیشه و نهادینه کردن نگرش علمی باشد.

رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: اگر دانشمندان نخبه کشور طرح جامع سرزمین را به سرانجام برسانند و شرایطی فراهم شود تا چشم‌انداز توسعه به وجود آید؛ مهندسان بر حسب وظیفه برای حل مشکلات و رسیدن به جامعه آرمانی تلاش خواهند کرد.

تصویب قانون یکپارچگی نظام مهندسی

وی تصریح کرد: امسال به علت قوانین و مصوبات گوناگون بدست آمده در حوزه فنی و اجرایی، نظام مهندسی کشور با نقطه عطفی روبه‌رو شده است.

مصطفوی ادامه داد: در قانون احکام توسعه موضوع نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور به عنوان یک ضرورت در توسعه نظام مهندسی به تصویب رسید.

رئیس امور نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: این قانون که همه ساخت‌ و سازهای موجود در کشور را شامل می‌شود با هدف ایجاد یک زبان مشترک برای همه فعالان حوزه ساخت و ساز به تصویب رسیده است تا اصولی همانند یکپارچگی، شفافیت، مشارکت، پاسخگویی و بهبود مشترک را در ادامه کار خود به عنوان سرلوحه قرار دهند.

وی یادآور شد: نظام فنی و اجرایی یکپارچه کشور مجموعه اصول فرآیند‌ها و اسنادی است که از طریق بستری مناسب به دنبال جهت‌گیری مشترک، همگرا، مدیریت، پدید آوری، بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود.

حمزه مصطفوی در خاتمه گفت: سازمان برنامه و بودجه به عنوان متولی توسعه، این بار مصمم است فصل جدیدی را در عرصه ساخت و ساز و مهندسی کشور رقم بزند؛ از این رو بسیاری از تعاریف تغییر خواهد کرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار