احتمال وقوع جنگ جهانی سوم تا ۱۰ سال آینده!+ اینفوگراف

دانشمندان آمریکایی با توجه به اسناد و مدارک به این نتیجه رسیده‌اند که هر ۲۰۵ سال یک جنگ جهانی رخ می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی میل، بشریت از زمان پایان جنگ جهانی دوم در صلح نسبی زندگی کرده است. این دوره به «صلح طولانی مدت»، معروف است؛ چرا که در مقایسه با دو قرن گذشته، کمتر شاهد جنگ های بزرگ و تلفات گسترده جمعی در میدان‌های جنگ همانند آنچه در جنگ‌های جهانی رخ داد، بوده‌ایم.

بر اساس مطالعات جدید، درگیری بین کشورها در مقیاس جنگ جهانی دوم، تقریبا هر 205 سال یکبار اتفاق می‌افتد.

احتمال وقوع جنگ جهانی سوم تا ۱۰ سال آینده +اینفوگراف

طولانی‌ترین صلح نسبی در جهان پس از پایان جنگ جهانی دوم آغاز شده است و بیش از 70 سال از آن می‌گذرد. دانشمندان علوم سیاسی معتقدند تحولات مختلف قرن بیستم در طول این دوره، خطر درگیری‌های جهانی را کاهش داده است. بنابر گزارشی که در مجله ساینس منتشر شده است این تحولات شامل رشد دموکراسی، افزایش وابستگی اقتصادی کشورها به هم و پیامدهای جنگ هسته‌ای هستند.

دکتر «آرون کلازت»، استاد دانشگاه کلورادو برای درک اینکه آیا صلح نسبی طولانی ناشی از یک تغییر چشمگیر و بلند مدت است، به بررسی فراوانی و مقیاس جنگ‌ها بین سال‌های 1823 تا 2003 پرداخته است.

احتمال وقوع جنگ جهانی سوم تا ۱۰ سال آینده +اینفوگراف

او در مصاحبه با  دیلی میل گفت: هدف این تحقیق ارزیابی مقیاس بزرگی جنگ‌ها پس از پایان جنگ جهانی دوم است.

در این بررسی، دکتر کلازت در خصوص جنگ‌های مشترک و تعداد تلفات هر جنگ تحقیق کرد. بنابر مطالعات وی که در مجله «نیو ساینتیست» منتشر شد، در یک دوره 181 ساله، 95 جنگ بزرگ ثبت شده است. به عبارت دیگر، هر 1.91 سال (یک سال و 332 روز) یک جنگ رخ داده است.

دکتر کلازت جنگ‌های این دوره را به سه بخش تقسیم کرد. بخش اول که به «خشونت های بزرگ» معروف است از سال 1823 تا 1914 را شامل می‌شود. در این دوره که با جنگ‌های بزرگی همچون درگیری‌های کریمه و بوئر شناخته می‌شود، 19 جنگ بزرگ ثبت شد (هر 6 سال و نیم یک جنگ به وقوع پیوسته است).

دوره دوم از سال 1914 تا آغاز جنگ جهانی اول در سال 1918 را شامل می‌شود. در این دوره 10 جنگ بزرگ رخ داد که نتیجه آن ثبت بیشترین آمار تلفات انسانی است.

دوره سوم نیز از سال 1918 تا جنگ جهانی دوم در سال 1945 را شامل می شود.

احتمال وقوع جنگ جهانی سوم تا ۱۰ سال آینده +اینفوگراف

با پایان جنگ جهانی دوم، آرامش نسبی در جهان حکمفرما شد. از سال 1945 (پس از جنگ جهانی دوم) جنگ‌های فرقه‌ای و منطقه‌ای متعددی رخ داده است ولی این جنگ‌ها صلح جهانی را تهدید نکرده است. به همین منظور، محققان بر این باورند که پس از جنگ جهانی دوم صلح نسبی در جهان برقرار بوده است.

دکتر کلازت بر این باور است که هر 205 سال یک جنگ جهانی بزرگ با تلفات انسانی گسترده در ابعاد جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. با این حال، او با اشاره به تنش‌های موجود در شبه جزیره کره، حضور نظامی آمریکا در این منطقه و پیشرفت‌های هسته‌ای کره شمالی احتمال وقوع جنگ جهانی سوم را تا 10 سال آینده محتمل می‌داند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خدایا خودت دشمنان اسلام را نابود کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
خدا یا جنگ و خونریزی را از کشورم دور کن
آخرین اخبار