نیلی احمدآبادی:

دانشگاه تهران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای سرمایه‌گذاری خیرین/دانشجویان باید خود منشاء ایجاد شغل باشند

رئیس دانشگاه تهران گفت: دانشگاه تهران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای سرمایه‌گذاری خیرین است.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در پنجمین جشنواره خیرین و واقفین دانشگاه تهران که عصر امروز در این دانشگاه برگزار شد، جایگاه خیرین در آموزش عالی کشور مهم خواند و گفت:وقتی این ستون‌های اصلی و کارآفرینان به دانشگاه وارد شوند، دستیابی به یکی از اهداف دانشگاه که کارآفرین‌تر شدن است، تسریع تر می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز حضور خیرین در دانشگاه تهران به وضوح کاملا مشخص است و تا به امروز اقدامات ارزنده تری انجام داده اند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار کرد: امروز مبالغ جمع آوری شده مهم تلقی نمی شود بلکه آنچه مهم است مشارکت و تعداد خیرین در دانشگاه هاست.

نیلی تصریح کرد: بسیار مایه خوشبختی است که دانشگاه تهران به‌طور متناوب شاهد حضور خیرین است، در گوشه گوشه  این دانشگاه اثر واقفین به عینه قابل مشاهده است به طوری که بسیاری از خوابگاه ها، دانشکده ها و حتی کتابخانه مرکزی این دانشگاه به کمک خیرین و واقفین ایجاد شده است.

وی بیان کرد: دانشگاه تهران دارای بزرگ‌ترین ظرفیت کشور برای سرمایه‌گذاری و فعالیت خیرین است، اگر در گذشته فقط مشارکت خیرین در توسعه دانشگاه‌ها، ساخت خوابگاه، کلاس درس و تجهیزات آموزشی بود، امروز فضای بزرگ‌تری ایجاد شده که می‌تواند اثربخشی افزون‌تری داشته باشد و کمک‌های خیرین در این حوزه قطعاً توسعه کشور را به‌دنبال خواهد داشت.

رئیس دانشگاه تهران عنوان کرد: امروز بخشی از دانشجویان این دانشگاه هم جز خیرین هستند و این خود جای افتخار دارد.

نیلی گفت: ما باید دنبال کارآفرینی باشیم به طوری که در سند چشم انداز این دانشگاه هم این مسئله به طور جد تاکید شده است، دانشجویان باید خود منشاء ایجاد شغل جدید در درون کشور باشند و این امر در دانشجویان این دانشگاه واضح است.

وی یادآورشد: آن چه که بنیاد حامیان دانشگاه تهران که من آن را جایزه بورسیه می‌نامم انجام می‌دهد، کمک به توانمندتر شدن دانشجویان دانشگاه تهران است،آنها از نخبگان کشور هستند و می‌توانند در یک مسیر صحیح قدم بردارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار