امضای سند ارتقا توانمندی‌های بانوان در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی

در جلسه شورای اداری استان و با حضور ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده سند توسعه و ارتقا توانمندی‌های بانوان در حوزه‌های مختلف آموزشی، بهداشتی و اجتماعی بانوان امضا شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازارومیه؛معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده با اشاره به این که در قانون برنامه ششم توسعه بر موضوع تعادل جنسیتی در مسائل مهم کلان کشور توجه شده است گفت: باید بر نیاز‌های مختلف آموزشی بهداشتی اقتصادی و اجتماعی زنان در جامعه بیش از گذشته توجه شود.
ابتکار با بیان اهمیت ارائه شاخصه‌های پیشرفت زنان و خانواده برای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب افزود: گفتگوی ملی خانواده و گفتگوی ملی بین نسلی طرح جدید دولت در حوزه بانوان و خانواده است که در آذربایجان غربی نیز اجرایی خواهد شد.
وی تدوین برنامه توسعه خانواده و بانوان را از جمله کار‌های مهم دولت در زمینه تحکیم بنیان خانواده دانست و گفت: این سند در آذربایجان غربی نیز امضا می‌شود و علاوه بر آن طرح ارمغان دو نیز برای آزاد سازی زنان زندانی جرایم غیر عمد و معسر در حال اجرا است که در این استان نیز اجرا می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در این جلسه با اشاره به این که موضوع خانواده و بانوان یکی از مسئله‌های محوری دین مبین اسلام است گفت: نگه داری و حفظ خانواده به قدری اهمیت دارد که بانوان با انجام این کار اجر بزرگی را می‌برند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: در دین مبین اسلام ستون اصلی خانواده را بانوان تشکیل می‌دهند و این دین الهی یک نگاه ویژه‌ای به این قشر از جامعه دارد.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به نقش غیر قابل انکار زنان در ابعاد مختلف اجتماعی گفت: دولت دوازدهم درصدد افزایش حضور بانوان در جامعه در حوزه‌های مختلف می‌باشد.
شهریاری مسائل اقتصادی را از جمله مهمترین موضوعات کشور دانست و افزود: برای حل معضلات و مسائل مرزنشینی و حاشیه نشینی باید به توزیع عادلانه امکانات در مناطق مختلف استان توجه بیش از پیش داشته باشیم.
شریف پور نماینده مردم ماکو شوط پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم آسیب شناسی در مورد فعالیت بانوان استان گفت: نقش آفرینی بانوان در طول چهل سال بعد از انقلاب بر هیچ کسی پوشیده نیست و باید بر منشور کارآمد سازی بانوان استان بیش از پیش توجه شود.
حضرت پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر توجه جدی به اشتغال و ازدواج بانوان خصوصا بانوان بی سرپرست استان تاکید کرد. برزگر نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بر رسیدگی بیش از پیش به بانوان آسیب پذیر و بد سرپرست با اختصاص بودجه لازم در این زمینه تاکید کرد.
تاجفر مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به این که بر اساس سرشماری سال ۹۵ حدود نیمی از جمعیت استان را بانوان تشکیل می‌دهند گفت: تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده استان برای اولین بار در استان، حمایت از زنان کارآفرین و تهیه و تدوین آیین نامه ازدیاد جمعیت برای اولین بار در استان را یکی از مهمترین کار‌های انجام شده است.
حجت الاسلام کریمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این جلسه گزارشی از عملکرد سازمان مطبوع خود ارائه کرد.

انتهای پیام/ن.م

برگزاری جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با حضور ابتکار در ارومیه

برچسب ها: خانواده ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.