نظارت بر کشتار بیش از ۷۸ هزار راس دام در کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: ۷۸ هزار و ۴۶۵ راس و نفر دام در ۱۱ ماهه نخست امسال در کشتارگاه‌های دام این استان مورد نظارت کارشناسان دامپزشکی قرار گرفته است.

نظارت بر کشتار بیش از ۷۸ هزار راس دام در کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، حمید جانفدا  رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و موادغذایی اداره کل دامپزشکی اظهار داشت: ۲۹ هزار و ۲۲۱ کیلوگرم گوشت و آلایش غیر قابل مصرف انسانی از این تعداد لاشه تشخیص داده شد.

حمید جانفدا افزود: کشتارگاه‌های دام سیستان و بلوچستان آمادگی دارند دام شهروندان و قصابی‌ها را زیر نظارت دامپزشک و ناظر ذبح شرعی مستقر در کشتارگاه معاینه و کشتار کنند و پس از بازرسی، لاشه را تحویل متقاضیان دهند.

وی از مردم سیستان و بلوچستان خواست برای حفظ سلامت خود حتما گوشت مورد نیاز را از قصابی‌های تحت نظارت دامپزشکی تهیه و موقع خرید دقت کنند تا لاشه‌ها دارای برچسب کشتارگاه و ممهور به مهر بازرسی لاشه باشد.

وی خاطر نشان کرد: ادارات دامپزشکی سیستان و بلوچستان با شماره تلفن ۱۵۱۲ آماده دریافت نقطه نظرات، پیشنهادات و هرگونه شکایت شهروندان است.

انتهای پیام/ع

نظارت بر کشتار دامها در کشتارگاه‌های سیستان و بلوچستان

برچسب ها: دامپزشکی ، کارشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار