هشدار سازمان هواشناسی عربستان درباره نوسانات جوی/ مکه و مدینه در معرض موج گسترده باران سیل‌آسیا و گرد و غبار

سازمان هواشناسی عربستان سعودی به شهروندان این کشور درباره نوسانات آب و هوایی هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العربیه، در پی نوسانات جوی در عربستان سعودی به ویژه در مدینه منوره، سازمان هواشناسی عربستان سعودی از شهروندان خواست در جاده‌ها نکات ایمنی را رعایت کنند و تنها در صورت لزوم از خانه‌های خود خارج شوند.

این شبکه در گزارشی افزود: اداره کل هواشناسی عربستان سعودی هشدار‌هایی را در خصوص نوسانات جوی -که در مناطق مختلف این کشور وجود دارد- صادر کرد و از شهروندان خواست مراقب باشند. مدینه منوره از جمله مناطقی است که نوسانات جوی و بارش شدید تگرگ را شاهد است. این بارش‌ها موجب وارد آمدن خسارت‌های مادی از جمله شکستن شیشه خودرو‌ها شده است.

سازمان هواشناسی عربستان پیش‌بینی کرد بارش شدید باران از سطح متوسط به سطح بالا افزایش یابد و با وزش باد‌هایی -که سرعت آن به بیش از ۴۵ کیلومتر در ساعت برسد- همراه باشد.

وزش باد‌هایی با این سرعت می‌تواند موج گسترده گرد و غبار را به دنبال داشته باشد و این سازمان هشدار‌هایی را در خصوص کاهش وسعت دید که شاید به کمتر از دو کیلومتر کاهش یابد به ویژه در مناطق تبوک، مدینه منوره، حائل، الجوف و القصیم و ریاض و منطقه الشرقیه صادر کرده است.

مناطق عسیر، باحه و مکه مکرمه نیز تحت تاثیر نوسانات آب و هوایی قرار خواهد گرفت و بارش باران و رعد و برق در این مناطق پیش‌بینی می‌شود.

سازمان دفاع مدنی هشدار‌هایی را در خصوص خارج نشدن شهروندان از منازل خود مگر در صورت ضرورت و مراقبت هنگام رانندگی در جاده‌ها صادر کرده است.

انتهای پیام/

هشدار سازمان هواشناسی عربستان به شهروندان این کشور

برچسب ها: عربستان ، خاورمیانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار