ایجاد اشتغال بستر خود را می‌خواهد

مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان گفت:ایجاد اشتغال بستر خود را می‌خواهد و الان دولت تصمیم دارد سیاست‌های اشتغال را اجرا کند و این تجربه برای نخستین بار در کشورمان اجرا می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن نیرومند دیروزبا حضور در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان دهاقان رتبه نخست استان را در بحث اشتغال کسب نمود زیرا فرماندار دهاقان همیشه پیگیر بحث اشتغال شهرستان بوده و دهاقان در این باره شرمنده نشد.

وی اشتغال را دغدغه کشور دانست و افزود: در این‌که اشتغال دغدغه اصلی کشور بوده شکی نیست و از نظر ما شکم گرسنه از همه مسائل مهم‌تر است.

مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه در گذشته سیاست اشتغال نداشتیم، اذعان کرد: با توجه به رکود، تورم و تحریم بسیاری از افراد زیر بار مسؤولیت نمی‌روند، در گذشته سیاست اشتغال نداشتیم و سیاست‌های اقتصادی منجر به اشتغال نشد در صورتی‌که هر رشد اقتصادی باید اشتغال به همراه داشته باشد اما این امر میسر نشد.

وی از نخستین تجربه کشور در امر اشتغال خبر داد و عنوان کرد: ایجاد اشتغال بستر خود را می‌خواهد و الان دولت تصمیم دارد سیاست‌های اشتغال را اجرا کند و این تجربه برای نخستین بار در کشورمان اجرا می‌شود.

نیرومند بیان کرد: ما مثل سابق نمی‌توانیم پول پخش کنیم و همه انتظار دارند که اعتبار دریافت کنند اما انتظار ما این است که این پول‌ها به سمت اشتغال برود.

وی با بیان اینکه امسال باید سیاست‌های اشتغال میسر شود، اعلام کرد: چون در سیاست‌های اشتغال قبلی نتیجه‌ای میسر نشد امسال باید حتماً این امر مهم محقق شود.

مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان از 13 رسته اشتغال‌زایی در استان خبر داد و تصریح کرد: در طرح تکاپو ایجاد رشد محقق شد و قدم مثبتی برداشته شد و 13 رسته در استان مشخص شد که اگر پولی در این رسته‌ها باشد تبدیل به شغل می‌شود.

وی گفت: سیاست‌های جدید حلقه‌های گمشده را کشف تا آن‌ها را حل کنیم مثلاً در بحث زیور آلات ظرفیت خوبی داریم اما موفق نیستیم و یکی از دلایل آن نبود طراحی خوب در این زمینه است پس ما باید مرکز طراحی خوبی ایجاد کنیم پس در هر زمینه باید موانع مشخص و رفع شود.

نیرومند اعلام کرد: ما پول کمی نداریم اما مشکلات باید ریشه‌یابی شود تا به اشتغال برسیم.

وی با بیان اینکه تسهیلات نباید از استان بیرون رود، عنوان کرد: در حال حاضر برای اشتغال پول هست اما شهرستان باید آن‌را جذب کند تا از شهرستان و استان بیرون نرود، کرمان و برخی از شهرستان‌ها در زمینه جذب اعتبارات اشتغال جذب بالایی دارند و خواهش استاندار به همه دستگاه‌ها و مدیران این است که استان اصفهان باید به جایگاه واقعی خود در اشتغال برسد.

مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان افزود: جذب اعتبارات و تسهیلات به معنای پول خرج کردن نیست و باید به معنای واقعی، اشتغال مفید ایجاد کند و رتبه استان‌ها به میزان شغل ایجاد شده مشخص می‌شود.

وی بیشترین مشکل اشتغال را افراد تحصیل کرده دانست و تأکید کرد: بیکاری در افراد تحصیل‌کرده بیشتر بوده و نرخ بیکاری در افراد زیر دیپلم 9 درصد بوده و در این خصوص خیلی مشکل نداریم و بیشترین مشکل اشتغال در افراد تحصیل کرده است.

نیرومند اذعان کرد: نرخ بیکاری در افراد تحصیل کرده در استان اصفهان 20.8 و در کشور 20 درصد و در تحصیل کرده‌های خانم 35 درصد است.

وی اعلام کرد: هم‌چنین 40 درصد از دانشجویان رشته آی تی و بسیاری از دانشجویان معماری بیکار هستند و بررسی نشان می‌دهد که توانمندی که بازار نیاز دارد را ندارند.

 مدیر تعاون، کار و امور اجتماعی استان اصفهان ایجاد انگیزه کارآفرینی در جوانان را ضروری دانست و بیان کرد: جوانان خیلی انگیزه نان آور بودن را ندارند و گاهی دانشجوی دکترا هنوز پول تو جیبی از پدرش می‌گیرد و به دنبال کار دولتی هستند و ما باید ذهنیت جوانان را به سمت کارآفرینی ببریم  تا به جای این‌که حقوق دریافت کنند حقوق بدهند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها سنگ‌اندازی نکنند، گفت: انتظار ما از شما مسئولان این است که اشتغال کشور دغدغه شما باشد و همه مردم ایران را فرزند خود بدانید، بانک‌ها هم سنگ‌اندازی نکنند و موانع را کم کنند و همگی به کار سرعت دهید.

نیروند از ارائه گزارشات اشتغال خبر داد و افزود: استاندار هر سه روز از من گزارش می‌خواهد و من هم از فرماندار و شما هم باید به فرماندار گزارش دهید.

وی در پایان خطاب به خبرنگار فارس گفت: از شما خبرنگاران هم درخواست همکاری و انعکاس اطلاعات داریم زیرا شما هم می‌توانید نقش به‌سزایی در این زمینه ایفا کنید.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه اشتغال شهرستان دهاقان

برچسب ها: وزارت کار ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.