شهرضا پایلوت نخستین اتوماسیون صدور دفترچه بیمه

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرضا گفت: از نخستین اتوماسیون غیرحضوری صدور دفترچه بیمه درمان کشور در شهرضا رونمایی شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،نجف قلی عالی‌پور شامگاه شنبه در مراسم رونمایی از نخستین اتوماسیون غیرحضوری صدور دفترچه بیمه درمان کشور، اظهار کرد: بیمه، یکی از مهم‌ترین عرصه‌های خدمت‌رسانی در کشور است که در دوران بعد از انقلاب اسلامی شاهد رشد و توسعه بسیاری بوده است.

وی با بیان این‌که بیمه، بدون شک یکی از دستاوردهای خلاقانه جامعه بشری به منظور مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار است، افزود: بیمه علاوه بر ایجاد محیطی امن برای فعالیت‌های اقتصادی، سبب ایجاد اطمینان برای کار و تولید و سرمایه‌گذاری و به‌طور کلی ایجاد فضای امن و آرام برای فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی است.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرضا گفت: واگذاری امور به بخش خصوصی از اهمیت زیادی برخوردار است و صنعت بیمه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که قابلیت اجرای این اصل را دارد.

وی با اشاره به جمعیت بسیاری روزانه به کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی در سراسر کشور برای انجام امور بیمه‌ای خود مراجعه می‌کنند، بیان داشت: تعویض دفترچه بیمه درمان یکی از مهم‌ترین درخواست‌های مراجعان به کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی است.

عالی‌پور با اشاره به این‌که با توجه به شمار فراوان درخواست‌ها در این زمینه لازم بود تا سامانه‌ای طراحی شود که از اتلاف وقت مراجعان جلوگیری شود، تأکید کرد: شرکت «نظر پرداز کارا» با طراحی سامانه‌ای تحت عنوان «کارگزار همراه» زمینه‌ای فراهم کرده که متقاضیان تعویض دفترچه بیمه درمان تأمین اجتماعی، بدون مراجعه حضوری درخواست خود را ثبت و پیگیری کنند.

وی با اشاره به این‌که در این روش با حذف زمان انتظار بیمه‌شدگان در مرحله چاپ و صحافی دفترچه بیمه، فرایند صدور آن را به حداقل زمان ممکن، کاهش می‌دهد، ادامه داد: طرح «کارگزار همراه» برای نخستین بار در کشور در کارگزاری رسمی ۹۸ شعبه شهدای شهرستان شهرضا به عنوان پایلوت اجرا شد.

رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرضا گفت: این طرح پس از آن در کارگزاری ۶۷ شعبه یک اصفهان و کارگزاری شهرستان خمینی‌شهر اجرا می‌شود و سرانجام پس از رفع نواقص احتمالی، در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

وی با بیان این‌که در این طرح بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی باید برنامه «کارگزار همراه» بر روی تلفن همراه خود نصب کنند، خاطرنشان کرد: پس از نصب، مراحل درخواست صدور دفترچه انجام و پس از دریافت پاسخ از کارگزاری مبنی بر آماده شدن دفترچه بیمه جدید، برای دریافت آن اقدام کنند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم رونمایی از نخستین اتوماسیون غیرحضوری صدور دفترچه بیمه درمان کشوردر شهرضا

برچسب ها: بیمه ، تامین اجتماعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.