از بیت کوین تا بلاکچین اروپایی

اخیرا استفاده از بیت کوین به سرعت رو به رشد است. پروفسور روم بک، در مصاحبه ای می گوید: تکنولوژی بکار برده شده در بلاکچین باید مورد توجه سیاستمداران آلمانی نیز قرار بگیرد.

 به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  روم بک، در حال تحقیق در خصوص استفاده از بلاکچین در دانشگاه فناوری اطلاعات کپنهاگ می باشد و به عنوان رئیس مرکز بلاکچین اروپایی فعالیت می نماید، قبلا نیز در بخش IT دانشگاه گوته فرانکفورت تحصیل کرده است.

از بیت کوین تا بلاکچین اروپایی


بلاک چین یک نوع جدید از پایگاه داده است که به عنوان یک پایگاه کنترل کننده به حساب می آید، به عنوان مثال، بیت کوین به عنوان یک ارز دیجیتال به حساب می آید که می توان آن را به عنوان یک کتاب چندین صفحه ای در نظر گرفت که شامل تمامی معاملات گذشته در بازار ارز است و بلاکچین دقیقا به عنوان صفحات این کتاب به حساب می آید که روز به روز تمامی این اطلاعات در آن ثبت می گردد.

در این پایگاه داده کسی نمی تواند تقلب کند و تنها در یک کامپیوتر یا سرور نیست بلکه در بسیاری از رایانه های متصل به شبکه به صورت پایاپای توزیع شده است، در نتیجه، صاحبان بیت کوین می توانند بر یکدیگر نظارت داشته باشند و هک کردن آن غیر ممکن است و برای مثال نمی توان یک بیت کوین جدید بدون توجه دیگران به اضافه نمود.


در این میان، انواع دیگری از داده ها را نیز می توان در پایگاه داده های بلاکچین ذخیر کرد، برای مثال شرکت های مختلف می توانند اطلاعات محرمانه ی کسب و کارهای خود را که نباید هرکسی به آن ها دسترسی داشته باشد، در بلاکچین ذخیره نمایند.
اکثر کمپانی های قدرتمند نظیر اپل و گوگل که در زمینه ی سیستم های دیجیتالی فعالیت دارند، در آمریکا می باشند و اروپا از این تکنولوژی عقب مانده است اما پول های زیادی در خصوص سیستم های اینترنتی هزینه کرده است.

آیا هم اکنون با استفاده از بلاکچین روند تغییرات بزرگی را در کشورهای اروپایی مشاهده خواهیم کرد؟

با این حال خطراتی نیز وجود دارد، برخلاف بسیاری از فناوری های دیگر، بلاکچین فناوری نیست که عمدتا از ایالات متحده، دره سیلیکون روی کار آمده باشد. بلاکچین، یک فناوری زیربنایی بسیار مهم است که توسط شرکت های مرتبط آمریکایی مدیریت نمی گردد. در واقع، بلاکچین دقیقا همان بخشی است که سایت ها از آن در حال ظهور هستند و در آن به فناوری نسخه ی اول بیت کوین می پردازند. بلاکچین یک شانس است و اروپا می تواند شانس خود را در این بخش مورد آزمون قرار دهد. اما پروفسور روم بک معتقد است که تا دو سال دیگر درهای شانس بسته خواهد شد، زیرا اعتقاد دارد که اروپا در این زمینه آنقدرها سریع نیست و سرعت عمل در دست کشورهای اروپای شرقی است و مهاجمانه با این موضوع در حال چالش هستند.

 درحال حاضر توسعه ی بیت کوین به صورت است؟
یکی از دانشمندان به نام ویتالیک بوترین، یک دانشمند جوان روسی است که با سایر دانشمندان به این نتیجه رسیدند که می توانند بر روی تکنولوژی بیت کوین کار کنند. بوترین، با استفاده از اتریوم یک بلاکچین جدید ایجاد کرده است که نه تنها معاملات و یا انتقالات پول های رمزنگاری شده ی خود را از این طریق انجام می دهد، بلکه هر نوع انتقالات حقوقی را نیز از این طریق صورت می دهد. با این روش می تواند معاملات تجاری و قراردادهای بین شرکای تجاری را نیز از طریق بلاکچین مدیریت نماید. از آنجایی که اتریوم نیز به عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی می باشد، دنیای اقتصاد نیز این ارز رمزنگاری شده را مورد تایید خود قرار داده است، معتقدند که این ارز دیجیتال مورد استفاده ی بسیاری از قاچاقچیان مواد مخدر و جنایتکاران می باشد که این مورد تنها بخشی از موارد استفاده ی اتریوم می باشد و ما با آن کاری نداریم. زمانی که اتریوم وارد بازار شد، جدیتی در این تکنولوژی صورت گرفت.

پیشرفته ترین کشور در زمینه ی توسعه بلاکچین کجاست؟
توسعه زمانی اتفاق می افتد که تکنولوژی در شبکه ها و تیم های مجازی درحال ساخت باشد و هم اکنون تیم های توسعه دهنده ی اتریوم در تمامی زمینه ها گسترش یافته اند و هم اکنون شاهد تحولاتی بسیار قوی از سوی روسیه و به آرامی از سنگاپور هستیم. برخی از برنامه های کاربردی از سوی لندن و کوپنهاگ در حال توسعه می باشند. آزمایشگاه تحقیقاتی اتریوم در برلین نیز وجود دارد ولی متاسفانه آنقدرها فعال نیست.

از بیت کوین تا بلاکچین اروپایی


چرا اروپا استراتژی خاصی در این زمینه ندارد؟
مطمئنا استراتژی اصلی این پایگاه داده در روسیه یا چین تنظیم می شود و هم اکنون اتحادیه ی اروپا در حال توسعه ی یک موقعیت اولیه می باشد که این تلاش به شدت قابل ستایش می باشد اما باید کمی در این زمینه سریعتر عمل نماید.


ظاهرا رئیس جمهور روسیه، ولادیمر پوتین نیز علاقه مند به فناوری بلاکچین بوده است. برخی از کشورها نظیر روسیه امروزه دارای یک استراتژی مخصوص به خود در زمینه ی فناوری بلاکچین می باشند زیرا آن ها زودتر به این موضوع رسیده اند که این فناوری یک فناوری کلیدی است که قطعا در آینده تاثیرات فراوانی خواهد داشت و نمی خواهند از این پیشرفت ها عقب بمانند. بر همین اساس آن ها برای توسعه ی این فناوری منابع سیاسی و اقتصادی خود را بکار گرفته اند.


برگزاری اولین کنفرانس رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها
فناوری‌های نوین جایگاه ویژه ای در افزایش سطح زندگی انسان‌ها داشته‌اند تا جایی که تارخ بشر بر‌اساس ظهور فناوری‌ها و دانش‌های جدید تقسیم‌بندی می‌شود، ظهور فناوری بلاک‌چین و رمز‌ارزها این پتانسیل را دارد که نقطه عطف تاثیر‌گذار در تاریخ بشر باشد. آشنایی با مبانی و جایگاه قانونی این فناوری، تاثیر آن در قسمت‌های مختلف دولت،اجتماع،فرهنگ و نظام جامعه، بررسی دقیق نوع ارتباط دولت‌ها با اجتماع در صورت پیاده‌سازی این فناوری‌ها و انجام تحقیقات عمیق و گسترده با توجه به تبعات مثبت و منفی آن‌ها و ارائه راهکارهای موثر و جلب توجه جوامع علمی،اجرایی،قانون‌گذاری و عمومی به این حوزه، ما را بر آن داشت اقدام به برگزاری اولین کنفرانس ملی رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها نماییم. امید است با حمایت دولتمردان، محققان و صاحب نظران محترم این مرز و بوم بتوانیم زیربنایی مستحکم را در این زمینه پایه‌ریزی کنیم.


کنفرانس رگولاتوری بلاک‌چین و رمزارزها با هدف هم افزایی علمی و عملی دست به اقدامی قابل تقدیر زده و در فرخوان بزرگ کشوری به تاریخ دهم اسفند ماه ۱۳۹۶ در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از تمام اقشار تاثیر گذار اعم از دانشگاهیان، مدیران، مسولان کشوری، حوزه حقوقی، حوزه پولی بانکی، فعالان اقتصادی و... دعوت به عمل می آورد تا در این رویداد بزرگ در کنار هم باشیم و از این فرصت بزرگ به بهترین نحو استفاده کنیم. علاقه‌مندان به شرکت در این کنفرانس آموزشی می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی زیر در این کنفرانس آموزشی حضور داشته باشند. همچنین برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره تماس ۴۴۹۶۹۲۶۰-۰۲۱ دبیرخانه کنفرانس در تماس باشید.

به مقاله های برگزیده به انتخاب هیئت داوران کنفرانس، جوایزی به شرح زیر تعلق خواهد گرفت:
• نفر اول مبلغ ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
• نفر دوم مبلغ ۲۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال
• نفر سوم مبلغ ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ريال

آدرس اینترنتی ثبت نام در کنفرانس

رپرتاژ خبری/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پ
۲۰:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
بیت کوین چه ربطی به بلاک چین داره
Iran (Islamic Republic of)
سید محمد
۲۰:۱۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام به نظر می رسد که می شود بلاکچین در تلگرام رو با کارهایی روی آی پی مسدود کرد به این صورت ما دو نوع آی پی در اینترنت داریم مدل اول آی پی ثابت که برای سرور سایت هاست مدل دوم آی پی متغیر که برای مصرف کنندگان اینترنت مثل همراه اول وغیره هست حالا اگر دولت بیاید و با اجبار آی پی متغیرها رو مجبور به استفاده از پروکسی های مورد تایید خودشان بکنند در نتیجه میلیون ها آی پی مشابه به وجود خواهد آمد که با وضع قوانین دولت می تواند از راه اندازی وی پی ان روی این پروکسی ها جلوگیری کند و از طرف دیگر آی پی پروکسی های مورد تاییدشان به هم سرویس اینترنت ندهند و در نتیجه بلاکچین به راحتی مسدود خواهد شد