کشف ۳ تن مواد مخدر در ایستکاه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا‌

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال یک تن و ۹۶۶ کیلو و ۴۸۵ گرم انواع مواد مخدر در شهرضا کشف شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا انصاری‌پور  در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرضا با بیان اینکه ریشه‌کنی معضل بزرگ اعتیاد عزم و اراده همه افراد جامعه را می‌طلبد، اظهار داشت: اولویت نخست در مبارزه با مواد مخدر پیشگیری است.

وی با بیان اینکه آموزش مهارت "نه گفتن" توسط خانواده‌ها به فرزندان کلیدی‌ترین و مهم‌ترین امر در عدم گرایش به مواد مخدر است، افزود: در خانواده‌هایی که آموزه‌های دینی و معنوی پر رنگ‌تر باشد آن خانواده از درگیری با اعتیاد مصون است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با اشاره به اینکه پیشگیری بهترین راه معتاد نشدن است، بیان کرد: اگر آموزش‌های ارائه شده به بدنه خانواده‌ها نفوذ یابد شاهد زنجیره‌ای از افراد مطلع در زمینه اعتیاد هستیم و این مهم‌ترین و مؤثرترین اقدام پیشگیری از اعتیاد است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر، نهادینه کردن نقش مشارکت عمومی در برنامه‌های حوزه مبارزه با مواد مخدر نقش مهم و اساسی دارد.

انصاری‌پور تصریح کرد: با استفاده از علم روان‌شناسی و مددکاری و مشورت می‌توان با معتادان رفتار و نگاه آنان را اصلاح کرد اما با جوانی که معتاد نشده با استفاده از روش پیشگیری باید صحبت کرد.

وی با اشاره به اینکه تحقیقات و مطالعات جدید نشان می‌دهد که باید برای جلوگیری از بروز و شیوع مصرف مواد مخدر همیشه اقدامات پیشگیرانه در اولویت برنامه‌ریزی‌ها باشد، اظهار داشت: مصرف مواد مخدر و اعتیاد ناشی از آن در صدر آسیب‌های اجتماعی قرار دارد، بنابراین باید جامعه دانش‌آموزی را به عنوان هدف پیشگیری اولیه از اعتیاد مورد توجه قرار داد و ضروری است که پیشگیری از سطح مدرسه آغاز شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا با بیان اینکه باید همه پژوهش‌ها و تحقیقات ستاد مبارزه با مواد مخدر کاربردی باشد، خاطرنشان کرد: 3 درصد از جامعه گرفتار معضل اعتیاد هستند، باید با استفاده از 97 درصد از افراد جامعه که پاک هستند به یاری افراد معتاد برای رهایی از اعتیاد برویم.

وی با تأکید بر اینکه بهترین راه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و در رأس آن‌ها اعتیاد، تقویت باورهای مذهبی و دینی است، گفت: مبارزه با مواد مخدر نیازمند حرکت جهادی است، با اعتماد و امنیت اجتماعی می‌توان زمینه را برای مشارکت اجتماعی در عرصه مبارزه همه جانبه با مواد مخدر فراهم کرد.

انصاری‌پور با اشاره به اینکه در 9 ماهه امسال یک تن و 966 کیلو و 485 گرم انواع مواد مخدر در شهرضا کشف و 150 قاچاقچی دستگیر شده‌اند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون 6 باند توزیع مواد مخدر در شهرضا منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون 200 مترمربع از اراضی زیر کشت شاهدانه و خشخاش نابود شده است، بیان کرد: با گذشت هر سال بر میزان کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان افزوده می‌شود و امسال بر اساس گزارش سازمان ملل متحد به طور بی‌سابقه این میزان رشدی چشمگیر داشته است.

سرپرست فرمانداری شهرضا نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه کشورهای در حال توسعه به علت فقر آموزش و مهارت، عدم آموزش زندگی صحیح به نوجوانان و جوانان با رشد مصرف مواد مخدر مواجه هستند، افزود: رشد شتابان جمعیت به همراه نبود آموزش مشکلات زیادی را در حوزه آسیب‌های اجتماعی، از جمله اعتیاد ایجاد می‌کند.

محمد حسین داراب با بیان اینکه در 10 ماه نخست امسال 3 تن مواد مخدر، در ایستگاه شهید امامی کشف شده است، اظهار داشت: در این مدت 400 نفر معتاد، 165 قاچاقچی دستگیر و 6 باند مبارزه با مواد مخدر منهدم شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس خود اظهاری انجام شده در شهرستان، 3 هزار معتاد وجود دارد، افزود: 9 مرکز درمانی اعتیاد در شهرستان وجود دارد که یکی از آنها دولتی و 8 عدد خصوصی هستند.

سرپرست فرمانداری شهرضا با اشاره به وجود 3 مرکز اقامتی میان مدت در شهرستان شهرضا، بیان کرد: برای فعالی‌سازی 50 گروه اجتماع محور در شهرستان برنامه‌ریزی شده که از این تعداد 15 گروه فعال هستند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرضا

برچسب ها: اعتیاد ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.