یادواره «الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر» در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد

چهارمین یادواره «الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر» ویژه بزرگداشت سردار سرلشکر شهید حاج احمد سوداگر از دانشجویان ایثارگر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی در آغاز این مراسم، با اشاره به تأکید آیات قرآن کریم بر زنده بودن شهدای راه خدا، گفت: معتقدم استقبال‌کننده و میزبان ما در این گونه مراسم خود شهدا هستند که همواره ناظر بر اعمال ما هستند.
 
وی افزود: یکی از وظایف مهم دانشگاهیان، زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران است و این گونه مراسم می‌تواند در زنده نگهداشتن یاد و خاطره آن بزرگواران موثر باشد.
 
بر طبق این گزارش، حسن زمانی رئیس مرکز نشر علوم و معارف دفاع مقدس و از همرزمان شهید احمد سوداگر، در ادامه این آئین به بیان و تشریح خاطرات و خصوصیات آن شهید والا مقام پرداخت و گفت: شهید سوداگر نه تنها در دوران دفاع مقدس کاری حسینی کرد، بلکه در دوران بعد از آن با حرکتی زینب‌گونه اقدام به معرفی دوران دفاع مقدس به آینده‌سازان این مرز و بوم کرد.
 
وی صبوری و سعه صدر شهید سوداگر را مثال‌زدنی بیان کرد و افزود: شهید سوداگر برای تدوین ارائه درس دفاع مقدس در دانشگاه‌ها با صبر و تلاش بسیار توانست حرکتی را صورت دهد که کمتر از شهادت نبود.
 
 زمانی با بیان اینکه رویکرد شهید سوداگر در رویکرد و سبک زندگی وی تأثیر زیادی داشته است، ادامه داد: همانگونه که آرزوی این شهید بزرگوار ساختارمندی و آکادمیک کردن معرفی دفاع مقدس بوده است، ما نیز باید دنباله‌روی راه وی باشیم.

ثبت نام 3 هزار داوطلب برای تدریس درس دفاع مقدس

وی خاطرنشان کرد: از سال ۱۳۸۶ تاکنون حدود ۳ هزار داوطلب برای تدریس درس دفاع مقدس در فرآیند جذب ثبت‌نام کردند که ۲۳۰۰ نفر در کارگاه‌های آموزشی در ۴۰ دوره مجوز تدریس گرفتند و تا کنون ۴ میلیون طلبه و دانشجو این درس را گذرانده‌اند.
 
سردار حسین نصیرزاده مدیرکل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این همایش گفت: باید دید شهدا در دوران خود چه کرده‌اند که امروز با افتخار، ایثار و شهادت را به عنوان یک معیار برای گره‌‎گشایی همه امور خود در وضعیت حال می‌بینیم.
 
وی افزود: شهید سوداگر و شهیدان ما در دوران خود کار بسیار بزرگی کردند. حرکت بزرگ آنها در دفاع از اسلام، انقلاب و امام بود. بعد از پیروزی انقلاب استکبار جهانی با همه توان خود به میدان آمد تا امام را از انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی را از این کشور جدا کند. اما به مدد ایثارگری شهدا کاری از پیش نبردند.
 
 نصیرزاده ادامه داد: سربازان امام و ولایت در دوران هشت سال دفاع مقدس فقط در جبهه دفاعی و امنیتی نجنگیدند بلکه در تمامی حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و...با دفاعی همه جانبه از انقلاب نوپای ایران دفاع کردند. به همین خاطر است که همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند؛ هشت سال دفاع مقدس یک گنجینه با ارزش است.
 
وی ادامه داد: سردارانی مانند شهید سوداگر، جنگ را تنها صرف یک دفاع نمی‌دانستند که با پایان آن همه چیز را تمام شده بدانند. سردار سوداگر بعد از جنگ تمام تلاش خود را برای معرفی ابعاد مختلف این گنجینه بزرگ به آینده‌سازان این انقلاب کردند.
 
 نصیرزاده اضافه کرد: عرصه دفاع و جنگ بر ما تمام نشده است، مقام معظم رهبری بارها به تغییر عرصه جنگ سخت به نرم و امروز در حوزه اقتصادی اشاره کرده‌اند.
 
وی با بیان اینکه هدف ما از یاد شهدا، یادآوری حرکت حسینی آن‌هاست، ادامه داد: شهدا هر آنچه در توان داشتند با اخلاص و عمل انجام دادند.
 
مدیرکل شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: اگر بتوانیم تمامی ابعاد دفاع مقدس را معرفی کنیم، نه تنها در جامعه خود بلکه در دنیا هم تحول ایجاد خواهیم کرد.
 
وی با بیان اینکه تخصص در همه حوزه‌ها وجود داشته و دارد، گفت: هرگاه تخصص همراه با تعهد شود، نتیجه بسیار مطلوبی در برخواهد داشت.
 
بر طبق این گزارش، در این دوره از مراسم یادواره «الگوهای جاودانه، اسوه‌های صبر» علاوه بر تقدیر از خانواده شهید والامقام حاج احمد سوداگر از ۴۰ دانشجوی موفق خانواده‌های شاهد و ایثارگر واحد علوم و تحقیقات نیز تقدیر به عمل آمد. همچنین از فصلنامه تخصصی «ایثار» که به همت امور شاهد و ایثارگران واحد علوم و تحقیقات منتشر  خواهد شد نیز رونمایی شد.
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار