استاندار خراسان رضوی ؛

تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز /ذخیره سازی۳۷۰۰ تن انواع میوه

استاندار خراسان رضوی گفت:اقلام و کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز تامین شده وهیچ نگرانی در این رابطه وجود ندارد.

تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم در ایام نوروز /ذخیره سازی۳۷۰۰ تن انواع میوه در استانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ علی رضا رشیدیان دیشب در جلسه شورای اداری استان افزود: تا کنون بالغ بر ۳۷۰۰ تن انواع میوه در استان ذخیره سازی شد که از این میزان دو هزار ۶۰۰ تن پرتقال ویک هزار و ۱۰۰ تن سیب است.


وی گفت: سایر اقلام از جمله برنج و شکر هم ذخیره شده و از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی‌ها در حال توزیع است و توزیع تخم مرغ هم با نرخ مصوب هر کیلو ۵۸ هزار ریال هم در سطح استان در حال عرضه است تا در وضعیت موجود بروز آنفلوآنزای مرغی، بازار را به خوبی مدیریت کنیم.

استاندار خراسان رضوی  افزود: مرغ و گوشت هم به میزان کافی ذخیره سازی شده و جوجه ریزی هم برای تامین گوشت مرغ گرم مورد نیاز ایام عید هم به میزان قابل توجهی صورت گرفته است.
 

بهره برداری از پروژه عمرانی – اقتصادی در مناطق محروم و روستایی

 
علی رضا رشیدیان در ادامه این جلسه گفت: در طول سال جاری سه هزار و ۴۱۶ پروژه عمرانی – اقتصادی طی مناسبت‌های مختلف در سطح استان بویژه مناطق محروم و روستایی بهره برداری شده است.

وی با بیان اینکه مجموع اعتبار صرف شده برای این تعداد پروژه ۷۵ هزار میلیارد است، افزود: این طرح‌ها در مجموع از نظر تعداد نسبت به سال قبل رشد ۴۷ درصدی از لحاظ حجم اعتبار صرف شده ۱۳۰ درصد رشد دارد.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: فقط طی دهه فجر امسال هزار و ۵۰۸ پروژه با ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شد که برخی از پروژه‌های کلان آن در فاصله باقیمانده تا انتهای سال افتتاح می‌شود.
 

تحقق بیش از ۱۵۰ هزار اشتغال برنامه ریزی شده در سال جاری


رشیدیان  با اشاره به اقدامات و تلاش‌های دولت در استان بویژه در حوزه اشتغال و کاهش بیکاری گفت: فقط در پاییز امسال بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در استان با کاهش ۲.۷ درصد تک رقمی شد و به ۸.۸ درصد رسید.

وی افزود: با تداوم بهره برداری از پروژه‌های تکمیل شده متعدد حوزه‌های تولیدی و اشتغالزایی و تحقق بیش از ۱۵۰ هزار اشتغال برنامه ریزی شده در سال جاری، برآورد‌ها حاکی از کاهش یک تا ۱.۵ درصد دیگراز نرخ بیکاری در استان است که نتیجه همت عالی همه بخش‌های دولتی، خصوصی، قضایی و نیز بانک‌ها است.

استاندار خراسان رضوی  با اشاره به اینکه تلاش‌های دولت محدود به حوزه‌های اقتصادی نیست و در سایر بخش‌ها هم گسترده است، افزود: در این سال‌ها تلاش شده تا از همه ظرفیت‌های موجود بویژه در حوزه نیروی انسانی هم استفاده شود هر چند جای کار بسیار دارد.
 

حضور ۷۳  بانو درپست‌های مدیریتی خراسان رضوی


رشیدیان گفت: باید ورای نگاه‌های قومیتی، جنسیتی و مذهبی یا شهری و محلی و ... فرصت‌های رشد برابر برای تمامی افراد در همه مناطق استان به تناسب ظرفیت‌ها و شایستگی هایشان ایجاد شود.

وی افزود: در این میان بانوان ما رشد مناسبی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و سیاسی داشته اند به گونه‌ای که امروز فقط در سطح استان ۷۳ نفر از بانوان درپست‌های مدیریتی حضور دارند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همچنین ۸۸ دهیار زن در این دوره در سطح استان فعال هستند که نسبت به دوره قبل رشد ۶۰ درصدی دارد.

رشیدیان افزود:۲۱۶ نفر از اعضای شورا‌های اسلامی را نیز زنان تشکیل می‌دهند و یکی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی هم از این قشر است.

وی با بیان اینکه بانوان ما در استان وکشور جایگاه‌های خوبی در عرصه فعالیت‌های اجتماعی، اقتصادی و مدیریتی دارند گفت با سیاست ابلاغی رئیس جمهور مبنی بر واگذاری ۳۰ درصد مسئولیت‌ها در این دولت به بانوان به طور قطع شاهد رشد جهشی در این حوزه خواهیم بود وتلاش بر آن است افراد بر اساس نظام شایسته سالاری در مسئولیت‌ها و جایگاه‌ها قرار گیرند.
 
 

برگزاری بیش از یک هزار برنامه مختلف در هفته گرامیداشت جایگاه زن و مقام مادر در سطح استان


استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام ولادت حضرت فاطمه (س) ابراز امیدواری کرد: از این فرصت برای معرفی بزرگ بانوی اسلام بعنوان الگویی بی نظیردر عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و ... برای زنان و دختران این مرز و بوم بهره گیریم.

رشیدیان گفت: در این راستا بیش از یک هزار برنامه مختلف برای هفته گرامیداشت جایگاه زن و مقام مادر در سطح استان برنامه ریزی شده و رسانه‌ها و صدا و سیما در کنار دستگاه‌های مختلف باید در معرفی و تبیین شخصیت حضرت به جامعه از این فرصت مهیا شده بهره ببرند.
 

توسعه فضای سبز لازمه زندگی شهری کنونی است


رشیدیان در ادامه با اشاره به هفته درختکاری که از ۱۵ اسفندماه آغاز می‌شود گفت: نه تنها در یک هفته بلکه در طول سال باید به این امر همت کرده و موضوع توسعه فضای سبز که الزامی بشری و لازمه زندگی شهری کنونی است را مورد توجه قرار دهیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: در این راستا فقط شهر‌ها محور عمل نیست چنانکه بیابان زایی امروز معضل جدی ماست و با توجه به بحران آبی استان در عین توجه به موضوع تامین نیاز آبی این توسعه درختکاری و فضای سبز، باید نسبت به جلوگیری از توسعه بیابان‌ها، شنزار‌ها و کانون‌های فرسایش بادی اقدام کرد.

رشیدیان همچنین با اشاره به وضعیت نامطلوب بارش‌ها در استان تاکید کرد: بخش‌های مختلف اعم از صنعتی، کشاورزی و شرب باید نسبت به مدیریت بهینه مصرف و بهره وری آب توجه کنند.
 
 
وی همچنین با اشاره به طرح جامع و تفضیلی شهر مشهد و برخی نقد‌ها به این طرح گفت:داشتن یک طرح با برخی اشکالات بهتر از بی برنامگی است.

استاندار خراسان رضوی افزود: هر طرح و پروژه‌ای اشکالات و ایراد‌هایی دارد که باید رفع شودکه امید است این مهم با همت شهرداری و شورا به انجام برسد.

رشیدیان گفت: نه تنها در موضوع شهرمشهد که دومین کلانشهر بزرگ کشور است باید همه مدیران بخش‌های زیربنایی و روبنایی نسبت به مسائل شهر حساس بوده و خود را مسئول بدانند.

وی همچنین با اشاره به مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها و مسائلی که این نهاد عمومی در حوزه نقدینگی و مسائل پولی دارد از مجموعه‌های دولتی خواست: بخشی از این مطالبات تامین وپرداخت کنند.

استاندارخراسان رضوی  تصریح کرد: در عین آنکه شهرداری باید برای منابع مالی و طرح‌های اقتصادی خود برنامه ریزی کنند ما هم هر آنچه بتوانیم در این راستا انجام می‌دهیم.

رشیدیان تا کید کرد: سازمان همیاری‌ها هم ایجاد عدالت توزیعی در ۷۵ شهر استان در راستای ایجاد نوعی هماهنگی و دسترسی عادلانه مردم به خدمات شهری اقدام کنند.

وی گفت: در این میان با توجه به ناکافی بودن منابع شهرداری‌ها و دستگاه‌های دولتی برای رسیدن به اهداف توسعه‌ای، در پی جذب سرمایه‌ها و سرمایه گذاران هستیم و برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های مربوطه در این راستاست.
 
استاندار خراسان رضوی با اشاره به ایام پایانی سال در عین حال بر آمادگی دستگاه‌ها در صورت بروز برف و سرما و پیش بینی‌ها برای جلوگیری از غافلگیری در این ایام با توجه به حجم زائر و مسافر ورودی به استان تاکید کرد.
 
رشیدیان گفت:دستگاه‌ها برای کشیک‌های نوروزی به منظور خدمات دهی مناسب به زائران برنامه ریزی نموده و شرایط مناسبی را برای این مسافران فراهم کنند.
 

تا پایان سال آینده هشت میلیون متر مربع درختکاری در حوزه شهر انجام شود


شهردار مشهد هم در این جلسه با اشاره به ابلاغ طرح جامع شهر مشهد بعد از ۱۲ سال در سال ۹۵ گفت:: طرح تفضیلی شهر هم در هفت حوزه برنامه ریزی شده و تا شهریور ماه سال آینده به انجام می‌رسد.
 
تقی زاده خامسی افزود: بعد از این تاریخ تکمیل، طرح تفضیلی قابل بازنگری جدی نخواهد بود واگر دستگاه‌ها نقشه، طرح و برنامه‌ای برای طرح تفضیلی دارند باید سریعتر به نهاد مطالعات مستقر در شهرداری ارائه کنند.

وی با اشاره به در پیش بودن هفته درختکاری گفت: درصورتی که دستگاه‌ها همکاری کنند قول می‌دهیم تا پایان سال آینده هشت میلیون متر مربع درختکاری در حوزه شهر انجام شود.

وی افزود: در بحث ایام نوروز هم ۳۰ هزار پارکینگ برای ارائه خدمات به زائران ومجاوران آماده شده است.
 
انتهای پیام//ف.ج
برچسب ها: اشتغال ، دهه فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.