ثبت نام 90 گروه در دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی نهبندان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از ثبت نام 90 گروه در دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی تالاب کجی نمکزار نهبندان خبر داد.

محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت:این جشنواره با هدف توسعه مجسمه سازی و هنر محیطی معاصر ایران برپا می شود و از دیگر اهداف آن فراهم آوردن شرایط بروز و شکوفایی آفرینش های هنری  و تأمین نگاه زیبایی شناسانه در جامعه،تبادل تجربیات اطلاعات و مهارت ها در زمینه هنر محیطی در میان هنرمندان و حضور و بازدید شهروندان در حین اجرای آثار و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری استان است.

وی  افزود:داوری مرحله اول،هفته آینده انجام می شود که نهایتا 30 گروه جهت شرکت در مرحله حضوری جشنواره اعلام خواهند شد.

محبی با بیان اینکه این جشنواره در سنوات پیش به صورت استانی و منطقه ای برگزار می شد،گفت:امسال این جشنواره برای دومین بار برگزار می شود که پس از اتمام مهلت ثبت نام شاهد حضور هنرمندانی از 17 استان در این جشنواره هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه موضوع جشنواره آزاد است،افزود:در بخش ویژه با موضوع اقتصاد مقاومتی و دفاع مقدس به اثر منتخب جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه بیست و سوم و بیست و چهارم فروردین ماه 97 مرحله حضوری و اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد،اظهار کرد:هر هنرمندی می تواند در مرحله نهایی یک نفر را به عنوان دستیار معرفی و همراه داشته باشند.

محبی جوایز این دوره از مسابقات را برای گروه اول تندیس جشنواره ، لوح تقدیر و مبلغ 50 میلیون ریال ، گروه دوم،  لوح تقدیر و مبلغ 40 میلیون ریال و گروه سوم،لوح تقدیر و مبلغ 30 میلیون ریال عنوان کرد و گفت:در بخش ویژه از دو اثر تقدیر و به هر اثر مبلغ 20 میلیون ریال اهدا می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود:تالاب کجی و دریاچه نمک با وسعت 22هزار و 765 هکتار در شمال غربی روستای چاه داراز و در 75 کیلومتری شهرستان نهبندان و در حاشیه محور ارتباطی بیرجند به زاهدان قرار گرفته است.

برگزاری دومین جشنواره ملی مجسمه های نمکی نهبندان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.