در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران صورت گرفت؛

تذکر فراهانی به عضویت‌ افراد در هیأت مدیره بیش از یک شرکت

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر ضرورت شایسته‌سالاری‌ در انتصاب‌ افراد گفت: باید از عضویت‌ افراد در هیأت مدیره بیش از یک شرکت به صورت همزمان خودداری شود.

تذکر فراهانی به عضویت‌ افراد در هیأت مدیره بیش از یک شرکتبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران‌ در چهل و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور‌ خود با اشاره به عضویت افراد به صورت همزمان‌ در هیأت مدیره بیش از یک شرکت اظهار کرد: شایسته‌سالاری در شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌ها یکی از راه‌های خروج از وضعیت‌ ایجاد شده برای تهران در 12 سال گذشته است‌.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته به شهرداری افزود: توجه به این موارد می‌تواند راهگشا‌ و زمینه‌ساز خلق‌ ارزش بر پایه دارایی‌های شهرداری شود.

وی با بیان اینکه باید تداوم‌ رویه‌ دوره گذشته در انتصاب‌ مدیران شهری به عنوان عضو هیأت مدیره شرکت‌ها پایان یابد و از افراد شایسته‌ استفاده کرد که مدیر درآمد باشند و نه مدیر هزینه تصریح کرد: این وضعیت با انتخاب افرادی دارای سابقه‌ مدیریت‌های دولتی اتفاق نخواهد افتاد، زیرا مدیران این‌ چنینی در برابر تکلیف‌ درآمدی تلاش می‌کنند تا از دور کسب‌ درآمد شرکت بکاهند.

فراهانی با اشاره به وظایف نمایندگی گفت: به دلیل بکارگیری برخی مدیران شهرداری به عنوان عضو هیأت مدیره در بیش از یک شرکت‌ در اجرای تبصره‌ 2 قانون اصلاح ماده 241 لایحه‌ قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت به شهرداری تهران را تذکر می‌دهم.

وی با اشاره به این قانون ادامه داد: بر این اساس هیچ فردی نمی‌تواند اصالتاً یا به نمایندگی از شخص حقوقی همزمان‌ در بیش از یک شرکت‌ که تمام یا بخشی از سرمایه آن متعلق‌ به دولت، نهادها یا مؤسسات‌ عمومی غیردولتی است به سمت‌ مدیرعامل‌ یا عضو هیأت مدیره انتخاب شود، متخلف علاوه بر استرداد وجوه دریافتی به پرداخت جزای نقدی معادل وجوه مذکور محکوم می‌شود.

فراهانی با تأکید بر اینکه این مصوبه اصل حضور فرد را جایز نمی‌شمارد، تصریح کرد: با استناد به نص‌ صریح این قانون شایسته‌ است در اسرع وقت زمینه‌های اجرای آن در شرکت‌ها و سازمان‌های  وابسته به شهرداری فراهم شود.

انتهای پیام/

صحبت‌های فراهانی در چهل و هشتمین جلسه شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار