رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز:

پیشرفت علم و تکنولوژی آثار و تبعات مثبتی بر زندگی انسان گذاشته است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز گفت:پیشرفت علم و تکنولوژی آثار و تبعات مثبتی بر زندگی انسان گذاشته است و رفاه عمومی را در حد قابل ملاحظه ای بالا برده است..

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کیوان شافعی در جریان برگزاری همایش منطقه ای دستاوردهای نوین و افق های روشن شبکه های هوشمند الکتریکی، گفت: اهمیت و جایگاه ویژه پژوهش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز و تلاش در راستای تحقق عینی و عملی فرآیند آموزش برای پژوهش و پژوهش برای حل مساله در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: پیشرفت علم و تکنولوژی آثار و تبعات مثبتی بر زندگی انسان گذاشته است و رفاه عمومی را در حد قابل ملاحظه ای بالا برده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز بیان کرد: یکی از عرصه هایی که زندگی بشر را به شدت تحت تاثیر قرار داده و آثار مثبت و گاه چالش برانگیز بر زندگی انسان گذاشته است شبکه های هوشمند الکتریکی می باشد.

شافعی افزود: با گسترش تکنولوژی، زندگی شهری به سمت هوشمند شدن می رود و فناوری شبکه های هوشمند برای اقتصاد، محیط زیست، انرژی و ... فایده مند بوده و رضایت عمومی را به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به وضعیت بهره برداری از این شیوه و روش نوین، عنوان کرد: در شهرهای هوشمند، مدیریت شهری بر مبنای فناوری اطلاعات صورت گرفته و ارتباطات از طریق اینترنت اشیا که از مقتضیات عصر اطلاعات است، تحقق می یابد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از عرصه هایی که درشبکه هوشمند کاربرد فراوان دارد، صنعت برق است. افزایش مصرف انرژی برق و بالا رفتن هزینه تولید آن باعث شده است که شبکه سنتی تولید، انتقال و توزیع دیگر پاسخگوی نیازها نباشد و تنها راه حل این مشکل هوشمند سازی شبکه الکتریکی است.

شافعی در پایان به هدف برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: تبادل نظر و هم افزایی علمی اساتید و محققان در زمینه آخرین دستاوردهای تخصصی در حوزه شبکه های هوشمند الکتریکی از اهداف اصلی این همایش یک روزه در سقز بود.

گفتنی است؛ همایش منطقه ای دستاوردهای نوین و افق های روشن شبکه های هوشمند الکتریکی با هدف تبادل نظر و هم افزایی علمی اساتید و محققان در زمینه آخرین دستاوردهای تخصصی در حوزه شبکه های هوشمند الکتریکی به مدت یک روز با حضور سخنرانان برجسته کشوری و در ۱۱ محور تخصصی در سقز  برگزار شد.

انتهای پیام/م

برگزاری همایش منطقه ای دستاوردهای نوین و افق های روشن شبکه های هوشمند الکتریکی در سقز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.