حق‌شناس مطرح کرد؛

جعبه سیاه سانچی سالم است/ شناورهای مسافری با 10 هزار صندلی پذیرای مسافران نوروزی

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: جعبه سیاه کشتی سانچی (VDR) کاملا سالم بوده و اطلاعات آن به طور کامل در جعبه سیاه وجود دارد.

جعبه سیاه سانچی سالم است/ شناورهای مسافری با 10 هزار صندلی پذیرای مسافران نوروزیبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، هادی حق‌شناس عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در حاشیه پنجمین نمایشگاه بین المللی ارگان‌های دریایی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بیش از 90 درصد سفرهای دریایی کشور در استان هرمزگان انجام می‌شود، اظهار کرد: توجه به ایمنی تردد شناوران مسافری امری ضروری است که طی چند سال اخیر به آن توجه بسیاری شده است.

وی در ادامه افزود: دستاورد ایمنی تردد شناوران مسافری آن بوده که طی پنج سال اخیر هیچ حادثه‌ای در تردد شناورهای مسافری رخ نداده است.

حق شناس با اشاره به ورود سه شناور جدید به ناوگان مسافری هرمزگان، گفت: هر یک از این شناورها ۱۵۰ نفر ظرفیت داشته و مجموعا تعداد صندلی های سفرهای دریایی در ایام نوروز به ۵ هزار صندلی افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به نحوه فروش بلیت شناورهای مسافری گفت: فروش بلیت شناورهای مسافری به سه طریق اینترنتی، حضوری و خرید از پایانه‌های بانکی(محدود) برای مسافران فراهم شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادری و دریانوردی، افزود: بیش از ۱۰۰ شناور در ایام نوروز جابجایی مسافران از بنادر هرمزگان به جزایر قشم، کیش، هرمز را انجام خواهند داد، همچنین شناورهای لندینگ کرافت برای جابجایی خودروی مسافران فعالیت ویژه ای دارند. در مجموع ۱۰ هزار صندلی برای ایام نوروز فراهم خواهد شد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره قیمت سوخت شناورها گفت: در این باره هیچ مشکلی وجود ندارد و قیمت برابر با فوب خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه شناورها به سه دسته تقسیم شده‌اند، گفت: شناوری که امتیاز آنها زیر 50 بوده از رده خارج شده و شناورهایی که دارای امتیاز 50تا 70 هستند با دریافت مهلت یک ماهه خود را به روز می‌کنند و سومین دسته از شناورها نیز هیچ مشکلی ندارند.

معاون امور دریایی سازمان بنادری و دریانوردی تأکید کرد: در حوزه نرخ بلیت شناورها سازمان بنادر هیچ دخالتی ندارد اما به عنوان حاکمیت نظارت لازم را انجام می‌دهد.

حق‌شناس درباره آخرین وضعیت کشتی سانچی گفت: دوشنبه هفته گذشته آخرین جلسه در تهران برگزار شد و در مورد علت بررسی سانحه صحبت‌های لازم انجام شد.

عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی توضیح داد: دوشنبه هفته آ‌ینده دو کارشناس سازمان بنادر به چین اعزام می‌شوند و در این جلسه نیز نمایندگان سه کشور چین، پاناما و هنگ کنگ حضور دارند.

وی تأکید کرد: امیدواریم تا چند هفته آینده گزارش مستندی درباره علت سانحه تهیه کنیم.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: جعبه سیاه کشتی سانچی (VDR) کاملا سالم بوده و اطلاعات آن به طور کامل در جعبه سیاه وجود دارد.

حق‌شناس در پایان گفت: ربات‌ها درباره نحوه نشست کشتی در آب تحقیقات لازم را انجام می‌دهند و بررسی اولیه نیز انجام می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار