رئیس پلیس‌راه استان یزد:

راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در راستای جلوگیری از حوادث جاده‌ای در ایام نوروز

رئیس پلیس‌راه استان یزد از راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در راستای جلوگیری از حوادث جاده‌ای در ایام نوروز در استان خبر داد.

مظفری رئیس پلیس‌راه استان یزد در گفتگو باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ با اشاره به اینکه اصلاح راه‌های پرخطر و پرحادثه قبل از آغاز سفر‌های نوروزی از اهمیت خاصی برخوردار است، گفت: بر راستای اهمیت این موضوع بر آن شدیم تا در قرارگاه پلیس‌راه استان یزد جلسه تعامل و هم‌اندیشی با کلیه یگان‌های امدادی برای طرح نوروزی ۹۷ اجرا شود.

وی افزود: از کلیه یگان‌های امدادی درخواست می‌شود که در ایام نوروز در راستای آرامش سفر مسافران نوروزی در کنار پلیس حضور فعالی داشته و ارائه خدمات کنند.

رئیس پلیس‌راه استان یزد مشخص بودن نقاط حادثه خیز استان را خواستار شد واظهار داشت: در همین راستا تقاضا شده است محور یزد طبس در ایام نوروز کامیون ممنوع اعلام شود؛ لذا رانندگان باید پیش‌بینی‌های لازم را نسبت به این موضوع داشته باشند.

مظفری خاطرنشان کرد: بنا بر موقعیت خاص استان یزد، محور‌های مواصلاتی به‌ویژه محور‌های ییلاقی استان مانند ده بالا، بیداخوید و همچنین سایر محور‌های شهرستان تفت و مهریز بنا بر مصلحت، روزانه اعلام خواهد شد که کامیون ممنوع است؛ چراکه پیش‌بینی ما این است که مردم استان یزد در ایام نوروز در جهت سفر‌های درون استانی خود این مناطق را اولویت خود قرار دهند.

این مسئول با بیان اینکه محور‌های ییلاقی استان یزد از محور‌های محدود هستند و گنجایش تردد سواری‌ها در حد بالا را ندارند، خطاب به رانندگان کامیون تصریح کرد: از رانندگان کامیون درخواست می‌شود به‌محض اعلام محدودیت این‌گونه محور‌ها، همکاری لازم را با پلیس‌راه استان یزد داشته باشند و از تردد در این محور‌ها جدا خودداری کنند.

وی اظهارداشت: آن چیزی که از اهمیت خاصی برخوردار است، همکاری و هماهنگی بین ارگان‌ها و یگان‌های امدادی با پلیس‌راه استان یزد است؛ همچنین پلیس‌راه استان یزد تمام امکانات و ظرفیت‌های خود را در راستای سفر مسافران و کاهش تصادفات به کار می‌گیرد و همچنین به‌صورت صددرصدی با تجهیزات کامل در اختیار مردم خواهد بود.

رئیس پلیس‌راه استان یزد از راه‌اندازی ایستگاه‌های سیار در راستای جلوگیری از حوادث جاده‌ای در ایام نوروز در استان خبر داد و تأکید کرد: ۴۶ درصد از حوادث‌های استان یزد مرتبط با حوادث واژگونی خودرو‌ها است؛ لذا در راستای جلوگیری از این حوادث در استان یزد واحد‌های نامحسوس و ایستگاه‌های سیاری راه‌اندازی می‌شود؛ چنانچه بتوانیم در خاتمه طرح نوروزی در استان یزد شاهد کاهش حوادث جاده‌ای باشیم.

مظفری از افتتاح پاسگاه پلیس‌راه یزد کرمان با جایگاه و امکانات مناسب خبر داد و افزود: با توجه به حاکمیت موج ناپایدار جوی در استان یزد و همچنین بر اساس اعلام پیش‌بینی بارندگی در استان از رانندگان انتظار می‌رود که به این نکته توجه داشته باشند که استان یزد استانی کویری است و به‌محض بارندگی سطح جاده‌ها بسیار لغزنده است و آن چیزی که به رانندگان توصیه می‌شود این است که حتماً پای خود را از پدال گاز کمی بردارند و در موقع بارندگی سرعت‌های خود را کاهش دهند؛ همچنین بر فاصله طولی مناسب بین خودرو‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

این مسئول اظهارداشت: استان یزد از استان‌هایی است که بالاترین حجم خودرو‌های سنگین را شامل می‌شود که این موضوع باعث لغزندگی جاده‌ها می‌شود؛ لذا به رانندگان توصیه می‌شود فاصله‌های طولی خود را رعایت کنند و از سفر‌های غیرضروری جدا خودداری کنند؛ همچنین باید توجه داشت که خط قرمز ما نیز سرعت‌های غیرمجاز و کسانی که نظم جاده را به هم می‌زنند، هستند.

وی صحبت با تلفن همراه را یکی از مواردی دانست که به صورت نامحسوس تحت کنترل پلیس‌راه استان یزد است، یادآور شد: رانندگی ازجمله مشاغلی است که هوشیاری و دقت نظر راننده را می‌طلبد تا سفر ایمنی را داشته باشد؛ همچنین رانندگان باید توجه داشته باشند که بستن کمربند ایمنی جلو و عقب در جاده‌ها اجباری است و همچنین پلیس‌راه استان یزد نیز با گشت‌های محسوس و نامحسوس خود بر سفر ایمن و کاهش تصادفات اهتمام ویژه‌ای دارد.


انتهای پیام/ ا

۴۶ درصد از حوادث جاده‌ای در استان یزد از نوع واژگونی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار