اصول خشک منظر سازی در فضاي سبز اصفهان اجرا مي شود

مدير عامل سازمان پارك ها و فضاي سبزشهرداري اصفهان از اجرای طرح هاي توسعه فضاي سبز بر مبناي طرح اصول خشک منظر سازی در پارک های این کلانشهر خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فروغ مرتضايي نژاد در خصوص کاشت درختانی از گونه‌های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگاردر بوستان 21 هزار متر مربعي در منطقه 7 افزود: سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري در نظر دارد طرح هاي توسعه فضاي سبز را بر مبناي طرح اصول خشک منظر سازی و انتخاب گیاهان کم نیاز به آب  اجرا كند.

وي با اشاره به طرح  اصول خشک منظرسازی و استفاده از گونه هاي كم آب و مقاوم در برابر بيماري ها و آفات اذعان داشت: از امسال و سال هاي اتي هيچ گاه گونه هايي با نياز آبي بسيار در  طرح هاي توسعه اي فضاي سبز شهر اصفهان كاشته نخواهد شد و حتي از چمن هاي با مصرف کم  در طرح هاي توسعه اي استفاده مي شود.

مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري اصفهان کاشت درختانی از گونه‌های گیاهی مقاوم، سازگار و ماندگاردر بوستان 21 هزار متر مربعي در منطقه 7 را قابل تحسين دانست و تصريح كرد: در اين بوستان چمن كه نياز آبي قابل توجهي دارد استفاده نشده اما بايد گونه هاي چمن مقاوم نیاز به آبي كم در اين بوستان كاشته شود تا از لحاظ سيما و منظر شهري تكميل شود.

وي به گلايه شهروندان در رابطه با كاشت گونه هاي پرمصرف در بحران آبي اشاره و بيان كرد: با توجه به اين كه سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري مي بايست درختان و فضاي سبز گذشته را حفظ كند  اين در حالي است كه با بحران كم آبي مواجه هستيم لذا براي  سال هاي آتي جهت توسعه فضاي سبز اصول خشک منظر سازی و استفاده از گونه هاي مقاوم در برابر كم آبي و آفات از اهداف مهم اين سازمان است.

مرتضايي نژاد تاكيد كرد: در طرح هاي توسعه فضاي سبز چمن هايي با نياز آبي كم با نظارت سازمان پارك ها در سطح  بوستان ها و طرح هاي توسعه اي كاشته مي شود.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.