با امضای تفاهمنامه صورت گرفت؛

همکاری اتاق تعاون و کمیته امداد امام خمینی (ره)با هدف ارتقای معيشت مددجويان

با امضای تفاهمنامه بين اتاق تعاون ايران و كميته امداد امام خمينی(ره)،معيشت مددجويان به لحاظ اشتغال و مسكن بهبود می يابد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون در مراسم امضای تفاهمنامه همكاری با پرويز فتاح رييس كميته امداد امام خمینی (ره)كه در محل اتاق تعاون برگزار شد، اظهار کرد:تعاون يكی از سه ركن مهم اقتصاد كشور است كه رشد خوبی بعد از انقلاب داشته است.

رئیس اتاق تعاون با اشاره به اينكه هم اكنون ١.٥ ميليون تعاونی در دنيا فعال است ،مطرح کرد:١١٠ هزار تعاونی در كشور فعال است كه ١٤ميليون نفر ذينفع هستند اما اين حجم از تعاونی ها به ٤٠ ميليون نفر و اگر سهام عدالت را در نظر بگيريم به ٥٠ ميليون نفر ارائه خدمات می كنند.

عبدالهی ادامه داد:تعاونی های كشور در حوزه های خدمات،كشاورزی و صنعت فعال هستند و ٥٥ درصد مرغ كشور از طريق تعاونی ها توليد می شود.

وي همچنین گفت:همچنين نيمی از حمل و نقل كشور توسط تعاونی ها انجام می شود.

به گفته رييس اتاق تعاون ،يك سوم شركتهای دانش بنيان نيز در قالب تعاونی فعاليت می كنند. 

عبدالهی افزود:اقتصاد تعاونی می تواند موجب ارتقا زندگی عامه مردم شود.

بر اساس این گزارش پرويز فتاح رييس كميته امداد امام دراين نشست با بيان اينكه مهمترين اولويت مددجويان اشتغال است،گفت:سه ميليون نفر مددجوی كميته امداد  و ١.٥ ميليون نفر هم مددجوی موردی هستند.

وی تاكيد كرد:برای ايجاد اشتغال مددجويان كميته امداد امام در سال جاری ٢١ هزار ميليارد ريال اعتبار تخصيص يافته كه بايد ١٤٠ هزار شغل برای مددجويان ايجاد شود.

وی با اشاره به اینکه سقف وام برای مددجويان ٢٠٠ ميليون ريال است ادامه داد :اين وام به شكل قرض الحسنه به آنان پرداخت می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: با ايجاد اشتغال نه در سال اول بلكه در دو تا سه سال آتی مددجويان می توانند از تحت پوشش كميته امداد خارج شوند.

فتاح با بيان اينكه ايجاد اشتغال برای يكنفر همراه با ريسك است افزود:اگر ايجاد اشتغال در قالب تعاونی باشد خطر پذيری شغل كمتر می شود.

وی با توجه به اینکه يكی از مشكلات مددجويان نداشتن مسكن است اشاره كرد:اتاق تعاون در اين زمينه می تواند مددجويان را برای صاحب مسكن شدن ياری كند.

فتاح همچنين بيان کرد: مددجويان كميته امداد بزرگترين توليد كننده فرش دستی در ايران هستند به طوری كه سالانه ٣٠ الی ٤٠ ميليارد تومان فرش را ما از آنان خريداری می كنيم.

وی در این راستا ادامه داد :اگر اتاق تعاون همانگونه كه اشاره كرديد امكان صادرات داشته باشد برای صادرات فرشهای ما كه در انبار مانده بسيار فرصت خوبی است.

در پايان بهمن عبدالهی اشاره کرد:پیشنهاد شد كميته مشتركی بين دو نهاد اتاق تعاون و كميته امداد برای پيگيری و اجرای تفاهمنامه ايجاد شود كه مورد قبول واقع شد.

همچنین در خاتمه اين نشست تفاهمنامه همكاری بين بهمن عبدالهی به عنوان رييس اتاق تعاون ايران و پرويز فتاح رييس كميته امداد امام خمينی(ره) امضاشد.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار