معاون سازمان امور مالیاتی:

۸۶ درصد مالیات‌های پیش بینی شده محقق شد

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور گفت: ۸۶ درصد مالیات‌های مصوب در ۱۱ ماه گذشته در سراسر کشور محقق شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، نادر جنتی معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه مالیات در کشور در ۱۱ ماه امسال حدود ۸۶ درصد تحقق یافته است گفت: در این مدت ۷۲ هزار میلیارد تومان مالیات در کشور وصول شده درصورتی که باید در این بازه زمانی ۸۶ هزار میلیارد تومان وصول می‌شد.

وی ادامه داد: تلاش این نهاد بر این است تا با همکاری عموم مردم و مودیان مالیاتی تا پایان سال ۱۰۰ درصد درآمد‌های مالیاتی را محقق کند.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: این سازمان تا پایان سال طبق قانون بودجه باید ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهم درآمد‌های مالیاتی در بودجه کشور را محقق کند که امیدواریم با همکاری مردم این ۱۴ درصد باقی مانده نیز محقق شود تا دولت بتواند تکالیف و وظایفی که قانون بر عهده آن گذاشته به نحو مطلوب انجام دهد.

وی گفت: تا پایان سالجاری هر یک از مودیان مالیاتی که برای پرداخت بدهی خود به ادارات مالیاتی مراجعه کنند با توجه به مصوبه دولت بخشی از جرائم آنان بخشیده خواهد شد.

جنتی  با بیان اینکه در همه دنیا فرار مالیاتی وجود دارد گفت: برای جلوگیری از فرار مالیاتی طرح جامع مالیاتی در کشور طراحی و هم اینک در حال طی مراحل نهایی است.

وی افزود: اگر با همکاری مسئولان طرح جامع مالیاتی در کشور اجرایی و اطلاعات فعال اقتصادی تهیه شود شاهد عدالت مالیاتی به تمام معنا خواهیم بود.

وی ادامه داد: هم اینک اطلاعات فعالان اقتصادی دقیق مشخص نیست براین اساس مالیات واقعی ممکن است قابل مطالبه و وصول نباشد.

وی با اشاره به امتیازات سازمان مالیاتی در مناطق محروم گفت: براساس قانون افرادی که در مناطق محروم سرمایه گذاری کنند و فعالیت‌های تولیدی و معدنی داشته باشند تا ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی مالیات را تنها درآمد پایدار در کشور دانست و گفت: در تمام دنیا مالیات تولید ناخالص داخلی ۱۷ درصد است در صورتی که در ایران از سال ۸۴ تا ۹۴ بین ۶ تا هفت درصد در نوسان بوده است.

وی افزود: مالیات‌های اخذ شده در کشور به دلیل اینکه صرف کار‌های کلان اقتصادی می‌شود قابل لمس برای مردم نیست.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی در آیین تکریم و معارفه مدیر کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان با اشاره به حساسیت کار این سازمان گفت: برخی نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی برای تعیین مدیر کل جدید اداره کل امور مالیاتی خط مشی این سازمان را تغییر دادند به طوری که اصرار و پافشاری کردند که باید نیروی بومی برای این پست انتخاب شود.

وی افزود: این سازمان از حدود هشت سال پیش برای مدیران اداره کل مالیاتی استان‌ها بنا به دلایلی اصلا نیروی بومی انتخاب نمی‌کرد، اما نمایندگان مجلس سیستان و بلوچستان با اصرار زیاد سبب تغییر خط مش این سازمان برای انتخاب نیروی بومی در پست مدیریتی این استان شدند.

وی افزود: انتخاب «امرا» به عنوان یک نیروی بومی در پست مدیریت امور مالیاتی سیستان و بلوچستان یک آزمون است که در صورت عملکرد موفق وی در مدت مدیریت این روند ادامه می‌یابد در غیر این صورت خط بطلانی بر انتخاب مجدد نیرو‌های بومی کشیده خواهد شد.

در این مراسم «محمد سلیم امرا» به عنوان مدیر کل جدید اداره کل امور مالیاتی سیستان و بلوچستان منصوب و از زحمات موسی ربیعی مدیر کل سابق قدردانی شد.

انتهای پیام/ع

تمام دنیا مالیات تولید ناخالص داخلی ۱۷ درصد است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار