تجلیل از ۷۹ کشاورز نمونه استان فارس

۷۹ کشاورز فارسی با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی در شیراز تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ طهماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم گفت: این کشاورزان طی دو سال قبل در تولید، بهروری از آب و نهاده‌های کشاورزی و استفاده از روش‌های نوین آبیاری رکورد‌های استانی و کشوری را در تولید محصولات زراعی و باغی را کسب کرده بودند.

وی افزود: ۸۹ درصد مساحت کشاورزی جهان به صورت دیم و ۶۰ تا ۷۰ درصد تولیدات کشاورزی هم دیم است، اما در ایران حدود ۱۹ درصد تولیدات دیم و ۹۰ درصد تولیدات کشاورزی از آب‌های زیر زمینی و روان آب‌ها استفاده شده است.

طهماسبی ادامه داد: اگر کشاورزان به کشت‌های گلخانه‌ای رو بیاورند در مصرف آب صرفه جویی قابل قبولی رخ می‌دهد، زیرا آبی که در ۱۵ هکتار گلخانه صرف می‌شود معادل یک هکتار کشت عادی و غرقابی است.

معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان فارس در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی از استان‌های پیشرو کشور است و در اجرای طرح‌های نوین آبیاری نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار فارس نیز تصریح کرد: باید الگو‌های نوینی که محققان و دانشمندان انجام می‌دهند مورد توجه قرار گیرد و اگر شیوه‌های سنتی کشاورزی ادامه یابد دیگر آب‌های زیر زمینی برای نسل آینده باقی نمی‌ماند.
انتهای پیام/ر

تجلیل از کشاورزان نمونه فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.