۱۶ زن در عراق به جرم عضویت در داعش به اعدام محکوم شدند

دستگاه قضایی عراق اعلام کرد ۱۶ زن در عراق به اتهام عضویت در گروه وهابی صهیونیستی داعش به مجازات اعدام با چوبه دار محکوم شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ ­یک مقام قضایی عراقی روز یکشنبه اعلام کرد این کشور ۱۶ زن را به اتهام عضویت در گروه وهابی صهیونیستی داعش به مجازات اعدام با چوبه دار محکوم کرده است.

دستگاه قضایی عراق از ماه اوت صد‌ها زن را که با فرزندانشان به اتهام عضویت در داعش بازداشت شده اند، محاکمه می‌کند.

قاضی عبدالستار بیرقدار اعلام کرد متهمان «بعد از این که اثبات شد عضو گروه تروریستی داعش بودند و بعدا خود آن‌ها اعتراف کردند با عناصر داعش ازدواج کرده اند یا برای اعضای گروه تروریستی داعش کمک‌های تدارکاتی فراهم کرده یا به آن‌ها کمک کرده اند به حملات تروریستی دست بزنند»، به مجازات اعدام محکوم شدند. همه محکوم شدگان می‌توانند تقاضای تجدید نظر بدهند.

بعد از این که نیرو‌های عراقی در ماه اوت داعش را از شهر تلعفر در شمال عراق بیرون کردند، بیش از ۱۳۰۰ زن و کودک خود را به پیشمرگه‌های کرد تسلیم کردند. این در حالی است که اتباع خارجی که خود را تسلیم می‌کردند یا در عملیات علیه داعش به اسارت گرفته می‌شدند، بعد از این تاریخ شمار آن‌ها همچنان افزایش یافت و به حدود ۱۷۰۰ نفر رسیده است.

هفته گذشته نیز یک زن ترکیه‌ای به اتهام عضویت در داعش به مجازات اعدام محکوم شد و ۱۰ زن دیگر از ملیت‌های مختلف با همین اتهام به حبس ابد محکوم شدند.

انتهای پیام/

محکومیت ۱۶ زن عراقی به اتهام عضویت در داعش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار