در نتیجه آتش سوزی؛

سوختن 500 بشکه نفت در حادثه آتش سوزی ایستگاه پمپاژ دره نی رامهرمز

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری از سوختن 500 بشکه نفت در حادثه آتش سوزی ایستگاه پمپاژ دره نی رامهرمز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم پیرامون، مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به حادثه آتش سوزی امروز در ایستگاه پمپاژ دره نی رامهرمز بیان داشت: این حادثه در کاهش تولید مقداری نفت موثر است، ولی در تلاش هستیم به سرعت عملیات بازسازی را آغاز نماییم.

وی با اشاره به اینکه شرکت نفت دره نی رامهرمز شامل یک واحد بهره برداری نفت و یک واحد تراکم گاز به نام CS سرد است و کار انتقال گاز و نفت را به نقاط دیگر برعهده دارند افزود: این کارخانه 10 تا 15 هزار بشکه نفت تولید می کند که بخشی از آن نمکی و بخش دیگر آن شیرین است، البته بخش شیرین بخشی است که هنوز به مرحله فرآوری نرسیده است.

پیرامون با بیان اینکه حادثه آتش سوزی در بخش نمکی شرکت که در دست تعمیر بود رخ داده اظهار کرد: در این نقطه شیر ورودی به پمپ که به دلیل خرابی بسته نمی شد، بالا بودن فشار نفت و گاز موجب وقوع این حادثه شد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری در خصوص جزییات دقیق این حادثه مانند علل مختلف آتش سوزی و خسارات مادی گفت: پس از کارشناسی دقیق میزان خسارت اعلام می شود و فعلا نمی ‌توان عدد و رقم دقیقی برای میزان خسارات عنوان کرد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: میزان خسارت در مقایسه با آتش سوزی‌هایی که در واحدهای نفتی رخ داده زیاد نیست.

ابراهیم پیرامون، مشکل این گونه واحدها و چاه‌های نفت را دور از دسترس بودن آن ها عنوان و بیان کرد: زمان حادثه امکانات از واحدهای امیدیه و رامهرمز به این واحد بسیج شد و رسیدن گروه های امدادی یک ساعت طول کشید و در طول این یک ساعت مقداری حجم و گسترش آتش بیش تر شد.

وی فرسودگی تجهیزات را یکی از مهم ترین مشکلات این ایستکاه و در نتیجه انجام تعمیرات مکرر روی آن ها دانست.

پیرامون با اشاره به اینکه پمپی که امروز آتش گرفت 10روز پیش تعمیر شده بود اذعان داشت: تعمیر شدن چند باره تجهیزات سبب بالا رفتن ضریب خطر پذیری و حوادث شود.

وی فرسودگی تاسیسات نفتی در خوزستان را یک بحث جدی عنوان و اظهار کرد: چرا که 80 درصد نفت کشور در این استان تولید می شود.

انتهای پیام/گ

دود شدن 500 بشکه نفت در حادثه آتش سوزی

برچسب ها: حوادث ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.