اجتماعی بودن مسئله پوشش و حجاب در جامعه

امام جمعه موقت اهواز گفت: حجاب و پوشش یک مسئله اجتماعی است و یک خانم وقتی در خانه خودش است بحث پوشش وی مطرح نیست، اما وقتی پوشش واجب است که در معرض نگاه نامحرم باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز بیان داشت: به محض اینکه بحث فرهنگ به میان می‌آید ذهن همه درگیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌شود که البته این وزارت بخشی از بار فرهنگ را در جامعه به دوش می‌کشد و بخش‌های دیگر به عهده دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، صدا و سیما و رسانه‌ها و دستگاه‌های دیگر فرهنگی است که باعث شده مدیریت واحد در موضوع فرهنگ نداشته باشیم.

وی افزود: آن‌چه که مدنظر مقام معظم رهبری است مثل بحث سبک زندگی یا اعتقاد به وجود تهاجم فرهنگی، یا بحث آتش به اختیاری که مطرح کردند نیاز به یک مدیریت واحد فرهنگی دارد و باید دقت کنیم سهم دولت در بحث فرهنگ سهم مهمی است و دولت‌مردان به معنای مسئولان همه قوا و دستگاه‌ها باید در کنار گفتار، در رفتار خود نیز اولویت‌های فرهنگی را لحاظ کنند.

 حسن‌زاده بیان کرد: نمی‌توانیم بگوییم سالی که گذشت عملکرد خوبی در بحث فرهنگ داشته‌ایم و با توجه به مشکلات معیشتی مردم از بحث فرهنگ غفلت می‌شود و امیدوارم در سال آینده بتوانیم فاصله موجود با وضع ایده‌آل را کم کنیم.

امام جمعه موقت اهواز تاکید داشت: همه باید همت کنند بحث حجاب رواج بیشتری پیدا کند و کسانی که می‌توانند عامل باشند در این جهت ادارات، مراکز آموزشی، شرکت‌ها و دیگر مکان‌های رسمی باید برای پوشش قانون وضع کرده و حدودی تعیین کنند و در مکان‌های عمومی نیز نباید از بحث امر به معروف غافل شویم و فضای کشور را هم باید به سمتی ببریم که مردم بیشتر به حجاب و پوشش مناسب جذب شوند.

انتهای پیام/م

اقدامات سال جاری در زمینه فرهنگ راضی کننده نبود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.