وزیر علوم در دانشگاه شریف مطرح کرد:

توقف پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی/ انتظارات از دانشگاه‌ها محقق نشده است

توقف پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های دستگاه‌های اجرایی/ انتظارات از دانشگاه‌ها محقق نشده استغلامی با بیان اینکه منع پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و پژوهشگا‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده اظهار کرد: این مراکز باید براساس ماموریت اصلی خود فعالیت کنند.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اولین همایش علم متحد که در دانشگاه شریف برگزار شد گفت: قطعا علم متحد حاصل کار دانشمند متحد است و علم متحد می‌تواند در تربیت عالم متحد در نسل جدید امروزی نقش بسزایی داشته باشد.

غلامی با تاکید براینکه باید در جهت نگاه اسلام انسان حرکت کنیم اظهار داشت: این همایش‌ها می‌تواند این جهت را عمق بیشتری بخشد.

وزیر علوم با بیان اینکه دانشگاه‌های ما امروز در یک شرایط خاصی قرار دارند تصریح کرد: دانشگاه‌‍‌های امروز هم از هر جهت مورد نقد جدی هستند و هم انتظارات زیادی از آنها وجود دارد.

غلامی گفت:‌ امروز به هر دلیل ما از جایگاه واقعی کشورمان عقب افتاده‌ایم و متاسفانه در داخل کشور نیز انتظارات از دانشگاه‌ها و دانشجویان محقق نشده است.

وی با اشاره به اینکه چند سال است در دانشگاه‌ها نگاه نقادانه در حوزه مدیریت و برنامه‌‌ریزی شکل گرفته است اظهار داشت: یک بخش از این فضای نقادانه از خود دانشگاه‌ها و یک بخش هم از جامعه ناشی شده است.

وزیر علوم با تصریح براینکه باید بازنگری کلی در آموزش عالی صورت گیرد اظهار داشت: ما در یک دوره‌ای با گستره‌ای از مراکز آموزشی عالی مواجه بودیم و هزینه‌های زیادی هم برای آن صرف کرده‌ایم اما امروز لازم است تعمیق فرایند‌های فناوری و حل مسائل و مشکلات جامعه از قبیل مسائل اجتماعی، فرهنگی و صنعت در دستور کار قرار گیرد و ضروری است که روی تجمیع کار کنیم و به این ترتیب اثرگذاری مراکز را زیاد و آغاز کنیم.

انحراف از مسیر دانشگاه‌ها به دلیل کمبود نظارت

وی اظهار کرد: متاسفانه سالهای زیادی به کم بودن نظارت بر مراکز دانشگاهی آنها نتوانستند در مسیر خود حرکت کنند.

وزیر علوم با بیان اینکه خوشبختانه منع پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و پژوهشگا‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و این امر اجرایی می‌شود اظهار کرد: این پژوهشگاه‌ها و مراکز باید براساس ماموریت اصلی خود فعالیت کنند.

غلامی با بیان اینکه در خیلی از وقت‌ها ممکن است شرایط سخت اجتماعی به افراد متحمل شود اما در سختی‌ها است که شکوفایی حاصل می‌شود اظهار کرد: در شرایط فعلی هم ما باید حرکتی شتاب‌دار به سوی توسعه فناوری و برای حل مشکلات و ایجاد ثروت حرکت کنیم.

وی با تاکید براینکه نباید هیچوقت در سطح بین‌المللی حضور خود را کمرنگ‌تر کنیم یادآور شد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم فرمودند نباید رشد علمی را متوقف کنیم، ما باید به سرعت خودمان تا جایی که ممکن است اضافه کنیم تا بتوانیم نتایج مطلوب و درستی را در کشور بدست آوریم.

انتهای پیام/

اظهارات وزیر علوم در اولین همایش علم متحد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.