تشریح برنامه‌های روز مادر در خوزستان

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده خوزستان به تشریح برنامه‌های هفته زن در استان پرداخت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سیده فرانک موسوی، سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در هفته زن امسال، دیدار عمومی بانوان با نماینده ولی فقیه در خوزستان انجام نمی‌شود بلکه با یک تقسیم‌بندی میان اقشار مختلف زنان استان از جمله زنان کارآفرین و زنان عضو هیات علمی دانشگاه‌ها، جمعی از فرهیختگان هر قشر برای دیدار با آیت‌الله موسوی جزایری انتخاب می‌شوند و مطالبات قشر خود را بیان می‌کنند

وی بیان داشت: همچنین دیدار زنان فرهیخته با استانداراز دیگر برنامه‌های هفته زن امسال است که به دلیل تراکم برنامه‌های کاری احتمالا هفته آتی برگزار خواهد شد.

موسوی افزود: تجمع بانوان در حسینیه ثارالله در روز ولادت حضرت فاطمه(س) و قرائت بیانیه‌ای از مطالبات زنان در آن تجمع، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی بانوان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اهواز در تالار شهدا و افتتاح نخستین مرکز رشد و خلاقیت ویژه بانوان کارآفرین در محل سابق بنیاد نخبگان خوزستان از دیگر برنامه‌های هفته زن امسال است.

موسوی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های هفته زن امسال در خوزستان می‌توان به برگزاری مسابقات ورزشی بومی-محلی ویژه زنان شاغل، افتتاح کانون فرهنگی- اجتماعی بانوان شهرستان باوی و جشنواره قصه‌گویی به مناسبت روز مادر ویژه مادران با همکاری کانون پروزش فکری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: با این هدف که شب عید مادرانی که مرتکب جرم غیرعمد شده‌اند، در زندان نباشند، در جشن میلاد کوثر که فردا ( 14 اسفند) برگزار می‌شود، در قالب طرح ارمغان 2 مراسمی برای کمک به آزادی یک زن دارای جرایم غیرعمد که 8 میلیون تومان بدهی دارد، و جمع‌آوری جریمه نقدی از خیرین برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: نشست ویژه بانوان هنرمند و تجلیل از آنان نیز به مناسبت هفته زن و با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود. برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های زنان سرپرست خانوار را نیز در برنامه داریم که اواخر اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز برگزار می‌شود.

موسوی افزود: در حال حاضر 75 صندوق خرد روستایی در خوزستان وجود دارد که بخشی از آن آورده زنان روستایی است. سال گذشته از محل صندوق کارآفرینی امید، اعتباراتی به این صندوق تزریق کردیم. همچنین در قالب تفاهنامه میان معاونت امور زنان ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید تاکنون 15 طرح از استان خوزستان کارشناسی و بررسی شده‌اند.

سرپرست اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان ادامه داد: بر اساس این تفاهنامه از محل صندوق کارآفرینی امید تسهیلاتی به زنان اعطا می‌شود. طرح اشتغال خانگی نیز در استان خوزستان در حال اجرا است. اعتبارات اشتغال خانگی بیش از 32 میلیاردتومان است که توسط بانک‌ها پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد اشتغال به شکل سنتی، نسبت به اشتغالزایی از طریق فضای مجازی بسیار هزینه‌برتر است. در این زمینه بنا داریم با اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات وارد کار بشویم و فرهنگسازی کنیم تا زنان کارآفرین را از همین شبکه‌های مجازی داشته باشیم و این زنان بتوانند از طریق فضای مجازی بازاریابی و عرضه محصولات خود را انجام دهند.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان عنوان کرد: طرح استفاده از انرژی خورشیدی برای اشتغالزایی ویژه زنان سرپرست خانوار نیز در حال اجرا است که در این طرح کمیته امداد پنل‌های خورشیدی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. این کار هم‌اکنون کلید خورده که البته لازمه آن فرهنگسازی است.

وی پیگیری راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان با همکاری شهردای‌ها را دیگر سیاست اداره‌کل امور بانوان استانداری خوزستان عنوان کرد و گفت: قبل از دهه فجر مجوز راه‌اندازی یک بازارچه خوداشتغالی در شیبان را اخذ کردیم و ساختمان این بازارچه نیز مشخص شده و کارهای موبوط به آن در حال اجرا است.

سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان افزود: با اداره‌کل امور شهری استانداری خوزستان نیز نشستی داشتیم تا بحث راه‌اندازی بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان و احداث پارک‌های بانوان از طریق این اداره‌کل به شهرداری‌ها ابلاغ شود تا شهرداری‌ها بخشی از اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده خود را برای تکمیل پارک‌های بانوان و بازارچه‌های خوداشتغالی بانوان تخصیص دهند.

وی با بیان اینکه سهم زنان در دانشگاه‌ها فرصت محسوب می‌شود، افزود: اگر برای این موضوع برنامه‌ریزی نشود تبدیل به تهدید خواهد شد. نمی‌توانیم به دختر تحصیلکرده خود بگوییم که در خانه بنشین و کاری برای تو وجود ندارد.

انتهای پیام/م

جزئیات برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن در خوزستان

برچسب ها: اشتغال ، کارآفرینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.