وجود ۲۱۷ کتابخانه عمومی در خوزستان

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از وجود ۲۱۷ کتابخانه عمومی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،    وجود ۲۱۷ کتابخانه عمومی در خوزستانمنصور کوهی رستمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان گفت: حدود 142 هزار نفر  خوزستانی  معادل 3 درصد عضو کتابخانه‌های عمومی هستند که براساس چشم انداز 1404 باید 35 درصد مردم به عضویت کتابخانه‌های عمومی درآیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان بیان داشت: 217 کتابخانه عمومی در خوزستان وجود دارد و از بین کتابخانه‌های موجود، 167 کتابخانه نهادی و 50 کتابخانه مشارکتی با سایر دستگاه‌ها است.

وی افزود: به ازای هر 25 هزار خوزستانی 15/1 کتابخانه داریم و به ازای هر 100 خوزستانی 1 متر و 90 سانتی متر فضای کتابخانه و 52 جلد کتاب در کتابخانه‌ها وجود دارد.

کوهی رستمی با بیان اینکه 7500 نفر در کتابخانه‌های کشور و 490 نفر در خوزستان شاغل هستند، بیان کرد: حدود 70 درصد همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی خوزستان دارای مدرک لیسانس به بالا هستند و12 کتابخانه عمومی در مناطق محروم استان در دست احداث است که برنامه داریم از فروردین ماه سال 97 هر ماه یک کتابخانه را افتتاح کنیم.

وی در پایان گفت: در روز پنجشنبه 17 اسفند ماه، از ساعت 8 صبح تا 18:30 دقیقه کتابخانه‌ها میزبان شهروندان و مسئولان مختلف خواهند بود و عضویت رایگان در کتابخانه‌های مشمول طرح کتابخانه‌گردی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/م

3 درصد از خوزستانی‌ها عضو کتابخانه‌های عمومی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار