درخشش دانش‌آموزی خوزستانی‌ در مسابقات ملی نوآوری

دانش آموزان خوزستانی موفق شدند در بیست و دومین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و جشنواره ملی آموزشی، نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی نادکاپ شریف مقام کسب کنند.

خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بیست و دومین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و جشنواره ملی آموزشی، نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی شریف (نادکاپ شریف) که با حضور بیش از 3 هزار دانش‌آموز، ۱۰ و ۱۱ اسفند ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردید، دانش آموزان اعزامی از خوزستان موفق شدند در این مسابقات مقام کسب نمایند.

در این مسابقات دانش‌آموزان در رشته‌های نانو، رباتیک، میکروالکترونیک، هوافضا، زیست‌فناوری، نجوم، طراحی سه بعدی کمیکار و برنامه ‌نویسی اندروید و غیره با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این جشنواره که بزرگ ترین فستیوال دانش‌آموزی کشور در حوزه علوم نوین با رویکرد STEAM و PBL برگزار شد، دانش آموزانی از ۱۰۰ شهر کشور در بیش از ۲۵ بخش متنوع در تمام مقاطع تحصیلی با یکدیگر به رقابت کردند.

تیم اعزامی مجتمع رباتیک اهواز به سرپرستی رضا مرید سادات، علی مولا‌زاده و پرهام ابراهیمی، به ترتیب مقام اول لیگ ربات‌های فوتبالیست 3 ساله دوم دبستان و مقام دوم لیگ ربات‌های فوتبالیست 3 سال اول ابتدایی را کسب کنند.

آلما ایمری اسکندری و ارشک ایمری اسکندری مقام دوم لیگ ربات‌های انباردار و یکتا سادات و بیتا سادات موسوی مقام دوم لیگ ربات‌های آتش‌نشان دوره اول ابتدایی را از آن خود کردند.

همچنین یلدا هاشم‌ پور نیز مقام سوم لیگ ربات‌های آتش‌نشان هوشمند متوسطه اول را به کسب نمود.

امیرارسلان راکی و امیرحسین شربت‌دار به ترتیب مقام چهارم لیگ ربات‌های فوتبالیست دوره اول ابتدایی و مقام دوم لیگ ربات‌های حل ماز را کسب کردند، همچنین مرکز نجوم اهواز مقام اول رشته نجوم را به دست آورد.

رضا افشار و ابوالفضل عیسی ‌وند از تیم انجمن رباتیک شوشتر به سرپرستی عبدالغفار مطوف موفق شدند مقام اول لیگ ربات انباردار را از آن خود کنند.

از تیم مرکز نوآوری بندرامام خمینی، در لیگ پارک نوری، عرشیا نورنیایی، امیرمصطفی لیاقت و ماهان حسینی به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند. همچنین در لیگ آتش‌نشان دوره دوم ابتدایی، سینا جلیلیان رتبه نخست را به دست آورد و در لیگ جنگجو در مقطع ابتدایی نیز مهرشاد نیک‌باقری رتبه چهارم مسابقات را کسب کرد.

از 16 تيم اعزام شده از پژوهش‌سرای فرهيختگان دزفول به سرپرستی مهندس بگل، پارسا ثابت مقام اول لیگ آتش‌نشان اتوماتیک متوسطه دوم را به دست آورد و محمدامین پوردیان، هانی تختایی و سبحان شمس صالحی مقام اول رشته نانوشیمی متوسطه دوم را کسب کردند. همچنین سپیده شریفی، نیایش مقدس و فاطمه شیرین صحرایی مقام اول رشته نانوشیمی متوسطه اول را به دست آوردند.

آرش سیلانی مقام دوم رشته محاسبات ذهنی با چرتکه و فاطمه شیرین صحرایی، ریحانه قربانی و یاسمین بیات مقام سوم رشته زیست‌فناوری متوسطه اول را در این دوره از مسابقات کسب کردند.

کوثر مولایی و یگانه آب‌شیرینی مقام چهارم رشته نانوشیمی متوسطه اول را به دست آوردند. نگار مهشاد، پانته‌آ آهمه و هستی شامردزاده مقام چهارم رشته زیست فناوری را به دست آوردند و امیرحسین تنورساز نیز مقام چهارم رشته بازوی رباتیک متوسطه اول را کسب کرد.

انتهای پیام/گ

دانش آموزان خوزستانی در مسابقات ملی نوآوری درخشیدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.