اجرای طرح میراث بانان در هندیجان

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان گفت: طرح میراث‎بان در این شهرستان برای کودکان دبستانی اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  اکرم ندیمی‎پور، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هندیجان بیان داشت:تصمیم داریم تا کودکان هندیجانی را با آثار باستانی و تاریخی هندیجان و کشور و نیز نحوه برخورد با این آثار آشنا کنیم و آگاهی‎هایی را در این مقوله در اختیار آنان بگذاریم.

وی افزود:مجری طرح میراث‎بان در خوزستان حسن ناصراز اهواز است و سعی ما این است تا با توجه به این‎ که کودکان قابلیت آموزش‎پذیری بیشتری دارند این طرح را بیشتر برای کودکان دبستانی اجرا کنیم تا فرهنگ برخورد با آثار تاریخی در وجود آن‎ها از سنین پایین نهادینه شود و به این درک برسند که خود باید نگهبان میراث فرهنگی باشند.

رییس اداره میراث فرهنگی هندیجان بیان کرد: راه‎های دست نزدن بر روی آثار، ننوشتن یادگاری و گرفتن عکس بدون استفاده از فلش در جهت جلوگیری از آسیب رساندن به رنگ آثار، از جمله این نکات است به گونه‎ای که از آن‎ها می‎خواهیم برای دست نزدن به آثار با ورود به محوطه دست‎های خود را پشت کمر گره و یا مشت کنند.

وی گفت: با حضور برخی اعضای شورای شهر هندیجان و فعالان اجتماعی این شهرستان و با کمک و همکاری جامعه درختکاران خوزستان، اداره منابع طبیعی و انجمن آوای محیط زیست هندیجان حرکت نمادین نهالکاری را در هندیجان اجرا کردیم تا به واسطه آن مردم به ساختن و زیباسازی شهر خود ترغیب شوند و در این طرح به کاشت درختان ثمردار و بومی خوزستان مانند کنار، شاتوت، شیشه‎شور و برهان‎گلی اقدام کردیم.

انتهای پیام/م

میراث‎بانان در هندیجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.