حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از 105 هزار خانوار در خوزستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از تحت پوشش قرار دادن 105 هزار خانوار خوزستانی در مناطق شهری و روستایی، خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در نشست خبری ضمن گرامی داشت هفته احسان و نیکوکاری گفت: در حال حاضر 83 هزار خانوار به صورت مستمر از همه خدمات استفاده می کنند و نزدیک به 21 هزار و 500 خانوار بصورت تک یا چند خدمتی از امکانات این نهاد بهره مندند که در مجموع 105 هزار خانوار در خوزستان از خدمات استفاده می نمایند.

حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از 105 هزار خانوار در خوزستان

وی افزود: می توان گفت از لحاظ نفرات 5 درصد و از لحاظ خانوار 8 درصد تحت حمایت هستند که این میانگین کشوری است که کمترین میزان نسبت حمایت در سطح استان در شهرهای دزفول، ماهشهر و اهواز است.

مرتضی موصلی اظهار کرد: در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) بر اساس مبانی اعتقادی دستور تاسیس کمیته امداد را صادر کردند، نزدیک به 3 دهه اول بیشتر برنامه ها منعطف به برنامه های حمایتی بود اما از سنوات گذشته با توجه به فرمایشات رهبر مهمترین هدف کمیته امداد بر توانمندسازی خانواده ها منعطف شد.

حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از 105 هزار خانوار در خوزستان

موصلی بیان داشت: برای تحقق این هدف برنامه های مختلفی در سراسر کشور تدوین شد که یکی از این برنامه ها توسعه کسب و کار خرد است ، محور دوم نیز توانمند سازی فرهنگی و فکری خانواده ها در مسیر توسعه معارف دینی و تحصیلی و محور آخر توجه ویژه به مباحث اجتماعی خانواده اعم از ازدواج، توسعه بیمه های اجتماعی برای جامعه تحت حمایت و غیره است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان ادامه داد: علاوه بر این کمیته امداد در تلاش است با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر این که باید از ظرفیت مردمی استفاده شود ، برنامه های تدوین شده نیز در جهت توسعه نقش مردم در برکناری فقر در استان ها باشد.

وی افزود: سال گذشته در برنامه های جشن نیکوکاری مجموع 73 میلیارد ریال از سوی مردم و شرکت ها جمع آوری شد که 21 میلیارد ریال بصورت نقدی و 52 میلیارد ریال بصورت کالا بود.

مرتضی موصلی عنوان کرد: اکنون در 41 هزار خانوار فوت سرپرست و در حدود 1500 خانوار فوت هر دو والد را شاهد هستیم که 2750 خانوار با اجرای طرح های اشتغال های خرد شرایطشان به گونه ای شده که به درجه خود کفایی رسیده اند اما با این وجود در صورتی که دانشجویی در این خانوارها وجود داشته باشد به آنها کمک می نماییم.

موصلی با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری گفت: در برگزاری برنامه های این هفته 4 سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره)، صدا وسیما، آموزش و پرورش و نواحی مقاومت بسیج با هم همکاری خواهند داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان تصریح کرد: برنامه اصلی جشن طی 3 روز در سطح استان برگزار می شود و بیش از 3500 آموزشگاه مشارکت خواهند داشت که در 43 مرکز آموزشی مراسم نمادین با حضور مسئولان در سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی اذعان داشت: 43 مرکز نیکوکاری مردمی وابسته به کمیته امداد برای جمع اوری کمک ها اعلام آمادگی کرده اند همچنین 80 مرکز سیار و ثابت روز پنجشنبه در بین مردم حضور خواهند داشت و روز جمعه نیز در بین نمازگزاران عزیز مراکزی مستقر می گردند.

موصلی اظهار کرد: هدف از برگزاری این جشن ها توسعه فرهنگ احسان و نیکوکاری در مسیر افزایش همبستگی اجتماعی و کاهش فقر موجود در جامعه و کمک به معیشت خانواده های نیازمند است.

انتهای پیام/و

آغاز برنامه های هفته احسان و نیکوکاری در خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.