رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول هشدار داد؛

برخورد قضایی با عرضه کنندگان و فروشندگان جانوران وحشی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول از برخورد قضایی با عرضه و خرید و فروش جانوران وحشی خبر داد.

فرهاد قلی نژاد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول در گفتگو با خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جواناز اهواز، با اشاره به اینکه در روزهای پایانی سال و ایام نوروز برخی افراد سود جو اقدام به فروش انواع جانوران وحشی از جمله لاک پشت، سمندر، سنجاب، خرگوش و سایر گونه های جانوری می کنند، اظهار کرد: عرضه و خرید و فروش این جانوران ممنوع بوده و با متخلفان از طریق دستگاه قضایی برخورد خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به زنده گیری غیرقانونی جانوران وحشی اذعان داشت: جمعیت این جانوران نظیر؛ سمندر امپراطور، ‌خرگوش، سنجاب، آگاما و سایر گونه ها در منطقه رو به کاهش است.

قلی نژاد تصریح کرد: در ایام نوروز برخی افراد سودجو بدون اطلاع از اهمیت این گونه های جانوری در خطر انقراض مبادرت به انتقال آن ها از زیستگاه اصلی و عرضه و فروش آن ها می کنند که این کار سبب مرگ و میر جانوران خواهد شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دزفول ضمن هشدار نسبت به خرید و فروش، نقل و انتقال این گونه ها از زیستگاه اصلی افزود: اداره حفاظت محیط زیست دزفول بطور جدی از فروش گونه های مختلف حیات وحش جلوگیری کرده و با متخلفان طبق قوانین و مقررات زیست محیطی از طریق مراجع قضایی برخورد می شود.

وی از اهالی روستاها، عشایر و شهروندان خواست ضمن خودداری از زنده گیری این گونه های جانوری وحشی در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست دزفول از طریق تلفن شماره 06142448410 گزارش دهند.

انتهای پیام/گ

با عرضه کنندگان و فروشندگان جانوران وحشی برخورد قضایی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.