ظریف مطرح کرد؛

دنیا جای ترویج خشونت و مخالفت نیست/ ما با یک چالش جهانی در محیط زیست روبرو هستیم

وزیر امور خارجه گفت: یکی از مهمترین عواملی که مردم جهان را به هم پیوند می‌دهد محیط زیست ما است که امروز با یک چالش جهانی روبرو است.

دنیای ما دنیای ترویج خشونت و مخالفت نیست/ ما با یک چالش جهانی در محیط زیست روبرو هستیمبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران صبح امروز(پنجشنبه) با حضور در آیین کاشت درخت صلح و دوستی که در بوستان نوروز برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر اظهار کرد: امروز روز جهانی زن و فردا روز مادر است و این تقارن فرخنده نشان می‌دهد آنچه ما را به هم پیوند می‌دهد بسیار گسترده‌تر از آن است که تفاوت‌هایی میان ما ایجاد کرده باشد.

وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه محیط زیست یکی از مهمترین عواملی است که ما را پیوند می‌دهد، تصریح کرد: ما با یک چالش جهانی در محیط زیست روبرو هستیم و تمام جهانیان با یک واقعیت خطرناک که از بین رفتن محیط زیست است، روبرو هستند.

وی افزود: این وضعیت نشان می‌دهد همه ما در کره خاکی ساکنان یک کشتی هستیم که یا به سلامت می‌رسیم و یا غرق می‌شویم.

ظریف با بیان اینکه دنیای ما دنیای ترویج خشونت و مخالفت نیست، تاکید کرد: دنیای ما باید دنیای نوروز باشد.

وی با تاکید بر اینکه امروز تک تک ما واقعیت دیگری هم در پیش رو داریم، گفت: تحولاتی که در دنیا رخ داده یک واقعیت را برجسته کرده و آن نقش انسانی در آینده جهان است.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به اینکه روزی گفته می‌شد اگر بخواهید پیام خود را به دنیا برسانید، باید دارای امپراطوری رسانه‌ای باشید، تصریح  کرد: امروز با گسترش فضای مجازی این موضوع تغییر کرده است و امیدواریم امروز که درخت صلح می نشانیم، به قول شاعر کام دل برآید.

گفتنی است؛ پس از سخنرانی وزیر امور خارجه ایران، از کتاب سی تیر که درباره خیابان سی تیر نوشته شده و همچنین وزارت امور خارجه در این خیابان واقع شده است، رونمایی شد.

انتهای پیام/

صحبت های ظریف در آیین کاشت درخت صلح و دوستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار