علیرضابیگی در موافقت با استیضاح آخوندی:

آقای آخوندی! شما به واسطه زد و بند فامیلی وزیر هستید/ مردم چه گناهی کردند که شما وقت خود را صرف شرکت‌های فرزندانتان می‌کنید

نماینده مردم تبریز گفت: آقای وزیر! شما به خاطر زد و بند در این وزارتخانه هستید و معلوم نیست چرا دولت آبروی خود را در سبد چنین فردی گذاشته است.

آقای وزیر! شما به خاطر زد و بند در این وزارتخانه هستیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در جلسه علنی عصر امروز سه‌شنبه( 22 اسفند ماه)در موافقت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: یکی از موضوعات جدی که هنوز بر روح و جان مردم ما در آ‌ذربایجان خراش می‌اندازد، حادثه قطار تبریز – مشهد است که به واسطه ناکارآمدی و عدم پیش بینی‌های لازم از سوی این وزارتخانه 50 نفر از مردم جان خود را ازدست دادند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر قوه مجریه و به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید با کسانی که در مسیر انجام وظایف خود در این حادثه تعلل و کوتاهی کردند، به خوبی برخورد می‌کرد، اما این اقدام صورت نگرفت و ما در این حادثه شاهد بودیم که آن قطار فاقد ایمنی لازم بود و متأسفانه در این قطار حتی یک چکش وجود نداشت که مردم جان خود را نجات دهند.

بیگی متذکر شد: بخش عمده فعالیت‌های وزارت راه و شهرسازی اجرایی و عملیاتی است و باید این وزیر با شدت و حدت بیشتری وظایف خود را انجام دهد و با عاملان این حوادث برخورد جدی می‌کرد.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: علاوه بر این ما اخیرا شاهد حوادث دیگری چون زلزله، سانحه هواپیما و بارش‌های اخیر بودیم که اقدامات این وزارتخانه به خوبی انجام نشد به گونه‌ای که به علت بارش شدید برف بسیاری از اتوبان‌ها بسته شد و پروازها با تأخیرهای بسیار زیادی انجام شد، این حوادث حال و روز اسفبار اداره این وزارتخانه را نشان می‌دهد.

وی گفت: با وجود حوادث زیادی که اتفاق افتاد و سر نخشان به وزارت راه و شهرسازی مربوط می‌شود، آقای آخوندی در جلسات رسیدگی به این موضوع مسئولیت مدیریت بحران را متوجه وزارت کشور می‌کند.

بیگی درباره وضعیت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، اظهار کرد: وضعیت این بخش هم حکایت از آن دارد که برنامه‌ریزی‌‌های ستادی اتفاق نیفتاده و بسیاری از پروژه‌ها همچنان نیمه تمام و تکمیل نشده باقی مانده‌اند که این مسئله هم موجب یأس مردم شده است.

نماینده مردم تبریز درباره عملکرد این وزارتخانه در حوزه مسکن، تصریح کرد: ما 2.5 مطالبه در حوزه مسکن داریم و حدود 2 میلیون واحد خالی داریم اما این واحدها به درد ضعفا نمی‌خورد و باید به وضعیت مسکن ضعفا و فقیران هم توجه شود.

وی با بیان اینکه متأسفانه آقای آخوندی مدل کارآمدی برای احیای بافت‌های فرسوده تاکنون ارائه نکرده است، گفت: متأسفانه ما طرح جامع مسکن نداریم و وزیر راه و شهرسازی از همان کار ابتدای خود در این بخش ناتوان بود که وضعیت بافت‌های فرسوده ما موید این مسئله است و وضعیت مسکن مهر هم مدت‌های طولانی است که بلاتکلیف است به طوری که رئیس جمهور وارد این موضوع می‌شود.

بیگی خطاب به آخوندی خاطرنشان کرد: آقای آخوندی شما به واسطه زد و بند فامیلی در وزارتخانه راه شهرسازی هستید و باید پاسخ دهید که چرا باید تاوان ناکارآمدی شما را مردم دهند؟ مردم چه گناهی دارند که وقت شما به جای کار صرف شرکت‌های خودتان و فرزندانتان می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۲۲ اسفند ۱۳۹۶
بنده یه جوان 34 ساله بیکار هستم نه پارتی دارم نه آشنا .
خدایا خودت به فریاد ما برس
آخرین اخبار