وقف‌چی در موافقت با استیضاح حجتی مطرح کرد؛

استفاده از بازنشستگان در بدنه مدیریتی وزارت جهاد کشاورزی/ امروز ما به کشور وارد کننده محصولات کشاورزی تبدیل شده‌ایم

نماینده مردم زنجان گفت: وزارت جهاد کشاورزی در بدنه مدیریتی خود از بازنشستگان استفاده می‌کند و توجهی به جوانان ندارد.

مخالف استیضاح آخوندیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وقف‌چی نماینده مردم زنجان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 23 اسفند ماه) در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، ‌اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی در زمان رأی اعتماد تعهد داد که در مدیریت این وزارتخانه تغییرات اساسی ایجاد کند اما اقداماتی که انجام داده، مبین این است که وی به تعهدات و برنامه‌های خود عمل نکرده است.

وی ادامه داد: علی رغم تذکرات متعدد صاحب‌نظران از تشکل‌های متعدد کشاورزی در بخش دولتی و خصوصی به ویژه کانال‌های مجازی همچنان این وزارتخانه در بدنه مدیریتی خود از بازنشستگان استفاده می‌کند.

وقف‌چی تصریح کرد:‌ باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات با 30 سال سابقه، رکنی معاون امور دام با 31 سال سابقه، کشاورزی معاون زراعت با 10 سال سابقه بازنشستگی، طهماسبی معاون باغبانی با 10 سال سابقه بازنشستگی، مهرفر معاون بازرگانی با 12 سال سابقه بازنشستگی، عبدالمردی بخشنده معاون اقتصادی با 35 سال سابقه، فتاح الجنان مدیر کل امور استان‌ها با 12 سابقه بازنشستگی و عماری سفیر ایران در یونسکو با 12 سال سابقه بازنشستگی جمعی از مدیران بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی هستند.

نماینده مردم زنجان با تأکید بر اینکه منصوب کردن بازنشستگان در پست‌های مدیریتی حاکی از قحط الرجال بودن و عدم استفاده از جوانان است، اظهار کرد: علاوه بر این در این وزارتخانه در بسیاری از مسئولیت‌ها از افراد غیرمتخصص استفاده شده است در حالی که برای ما شاخصه‌های مدیریتی اهمیت دارد و اشخاص نباید اهمیت داشته باشند.

وی افزود: جای تأسف دارد که فردی را در صنعت طیور در جایگاه مدیریتی قرار داده‌اند که حتی یک سال سابقه مدیریتی هم ندارد و این فرد با عملکرد خود موجب شده است که ما به وارد کننده مرغ و تخم مرغ تبدیل شویم.

وقف‌چی با اشاره به اینکه با چنین چینشی که در مدیران وزارت کشاورزی وجود دارد، صادرات محور کردن کشاورزی ایران دور از دسترس است، تصریح کرد: این مسائل باعث شده کشور ما به جای نگاه علمی به کشاورزی با مدیریت سنتی اداره شود و از سوی دیگر ایران به جای آن که صادر کننده محصولات کشاورزی باشد، امروز به کشور وارد کننده محصولات کشاورزی تبدیل شده است.

نماینده مردم زنجان با ابراز ناراحتی از آن که متأسفانه 50 درصد محصولات سیفی و سبزی و چای چای‌کاران در حال نابودی است، گفت:‌ از سوی دیگر ما جایگاه خود را در پرورش کرم ابریشم از دست داده‌ایم.

وی با اشاره به بحران‌های آب در کشور خاطرنشان کرد: مدیریت این بخش هم باید به دست وزارت جهاد کشاورزی باشد چرا که بیشترین بخش استفاده از آب در کشاورزی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار