دعوت مجازی مرد پلاسکو در شب چهارشنبه سوری +تصاویر

جلال ملکی به مناسبت چهارشنبه‌سوری کمپینی در فضای مجازی به راه انداخت که با استقبال فراوان چهره ها رو به رو شد.

دعوت آتش‌نشانی از کاربران برای پیوستن به کمپین #نه_به _چهارشنبه _سوری_خطرناکبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارشنبه سوری یکی از جشن‌های قدیمی ایرانیان است. مردم  از دیرباز در این روز مراسم جالبی برگزار می‌کردند که روشن کردن  آتش به همراه خواندن اشعاری مانند "زردی من از تو، سرخی تو از من» را می‌توان مهم‌ذین آنها نام برد.

آیین دیگر این روز،  قاشق‌زنی است. افراد با پوشاندن روی خود  با ظرفی در دست و قاشقی که روی آن می‌کوبیدند، به در خانه‌ همسایه‌ها می‌رفتند و همسایه‌ها با شنیدن صدای قاشق در را باز می‌کردند و آجیل و شیرینی این روز را درون ظرف آنها می ریختند.

متاسفانه با گذشت  زمان این رسم و رسوم به ورطه فراموشی کشانده و دچار تغییر و تحولات اساسی شد.

امروزه  برخی از جوانان با ترقه و نارنجک نه تنها باعث آسیب هایی به خودشان می شوند و جان خود را در معرض خطر قرار می‌دهند، بلکه به اطرافیان نیز آزار و اذیت اطرافیان وارد می‌کنند.

به همین خاطر جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران برای جلوگیری از آسیب‌ها و حواث سه شنبه آخر سال کمپینی با نام "نه به چهارشنبه سوری خطرناک"  به راه انداخته که با استقبال گسترده مردم روبرو شده است. ملکی از هنرمندان و چهره‌های معروف عرصه‌های مختلف درخواست کرده  است با پیوستن به این کمپین از مردم و مخاطبانشان بخواهند چهار شنبه سوری امن و به دور از هرگونه خطری را سپری کنند. برخی از تصاویری را که ملکی در اینستاگرامش به اشتراک گذاشته است می‌بینید.




















انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار