ایرانی‌ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

در ۸ دیدار گذشته میان نماینده ایران و امارات در هفته سوم و چهارم لیگ قهرمانان، ۳ برد سهم کشورمان شد و ۲ برد هم اماراتی‌ها بدست آوردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در چارچوب هفته سوم و چهارم رقابت های لیگ قهرمانان آسیا، به نوعی تقابل تیم های ایرانی و اماراتی در این مسابقات بود که در پایان نمایندگان کشورمان موفق شدند، برنده جنگ فوتبالی با آنها شوند.

در چارچوب هفته سوم لیگ قهرمانان در گروه A تراکتورسازی مقابل الجزیره در ورزشگاه محمد بن زائد بود که این مسابقه در پایان به تساوی صفر بر صفر رسید تا شاگردان ساغلام نخستین امتیاز خود را در رقابت های لیگ قهرمانان 2018 کسب کنند اما ذوبی ها در گروه دوم موفق شدند با درخشش مرتضی تبریزی 2 بر صفر به برد برسند و پس از الدحیل قطر، شانس زیادی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشند اما بدون شک، پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ هم نتیجه خوبی مقابل الوصل بدست آورد و به پیروزی رسید تا ایرانی ها پیش از دیدار استقلال مقابل العین، به 2 برد و یک تساوی دست یابند.

سرخ پوشان پایتخت در ورزشگاه آزادی و در حضور 33 هزار و 170 نفر به مصاف زردپوشان اماراتی رفتند و در پایان با گل های فرشاد احمدزاده و علی علیپور به برتری رسیدند تا شانس بالایی برای صعود به مرحله بعدی داشته باشند. نکته مثبت برای هواداران پرسپولیس در این مسابقه، آشتی برانکو ایوانکوویچ با محسن مسلمان بود که سبب شد تا این بازیکن پس از 7 هفته بازی نکردن، در دقیقه 68 جایگزین سیامک نعمتی شود.

ایرانی ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

اما در حساس ترین مسابقه، تقابل ایرانی و اماراتی ها، استقلال کشورمان به مصاف العین رفت و در پایان با اشتباهات فراوان داور و ناجوانمردانه مقابل یاران عبدالرحمان پیروزی را از دست داد و به تساوی 2 بر 2 رسید. در آن مسابقه که بن یعقوب، داور مالزیایی نقش اول را داشت، ابتدا مامه بابا تیام در دقیقه 52 برای آبی پوشان گلزنی و سپس مارکوس برگ، مهاجم سوئدی العینی ها در دقیقه 63 حساب کار یک بر یک کرد.

در دقیقه 76 داور مالزیایی پنالتی به سود چشم ها ( لقب العین ) اعلام کرد که خود هواداران اماراتی هم به آن اعتقادی نداشتند اما حسین حسینی به خوبی آن را مهار کرد و در ریباند هم واکنش استثنایی داشت تا در برگشت همان توپ، تیام، جواهر سنگالی آبی پوشان گل دوم استقلال را به ثمر برساند و کار را برای داور به دلیل درآوردن نتیجه برای العین سخت کند اما بن یعقوب بازهم تلاشش را انجام داد و اینبار دقیقه 89 بازهم برای شاگردان مامیچ پنالتی گرفت و احمدخلیل آن را به گل تبدیل کرد تا این دیدار با نتیجه 2 بر 2 به اتمام برسد.

ایرانی ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

اتفاق تلخ برای استقلالی ها، مصدومیت سید مجید حسینی بود که سبب شد تا دیدار برگشت این 2 تیم را از دست دهد.

در چارچوب هفته چهارم هم، تقابل تراکتور و الجزیره هرچند که شاگردان ساغلام در آمار و ارقام بهتر از حریف بودند اما به تساوی یک بر یک رسید تا به نوعی، سرخپوشان تبریزی شانس زیادی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی نداشته باشند و نخستین تیم ایرانی حذف شده از لیگ قهرمانان لقب بگیرند.

ابتدا رومارینیو، مهاجم برزیلی الجزیره درحالیکه نیمه نخست به طور کامل در دستان تراکتور بود، در دقیقه 44 دروازه آلمیدا را باز کرد و سپس فرزاد حاتمی بازی را به تساوی کشاند.

در پایان هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در گروه A ، الاهلی عربستان با 8 امتیاز صدرنشین است و الجزیره و الغرافه با 5 امتیاز در رده های دوم و سوم و تراکتورسازی با تنها 2 امتیاز قعرنشین گروه نخست است.

ایرانی ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

درحالیکه ذوب آهن بازی رفت را از الوحده به راحتی برده بود، در بازی برگشت و در ورزشگاه بن زائد، در 8 دقیقه نیمه دوم مغلوب این تیم شد و بازی را 3 بر صفر باخت. سباستین تاگلیابو، مراد باتنا و محمد الکباری سه گل شاگردان لارنسیو ریکامپ را به ثمر رساندند.

در گروه دوم رقابت های لیگ قهرمانان، الدحیل قطر با 12 امتیاز صعودش را به مرحله بعد قطعی کرد و شاگردان قلعه نویی در ذوب آهن با 6 امتیاز در رده دوم قرار دارند و لوکوموتیو تاشکند و الوحده امارات با 3 امتیاز در رده های سوم و چهارم جای دارند.

در گروه C هم ساعتی پیش پرسپولیس با بازی منطقی و زیبا توانست با تک گل کمال کامیابی نیا از سد الوصل بگذرد و پس از السد قطر در رده دوم گروه سوم قرار بگیرد. با پیروزی سرخپوشان، شاگردان برانکو به نخستین تیم ایرانی لقب گرفتند که موفق شدند تیمی از امارات را دبل کنند.

ایرانی ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

در این گروه، السد و پرسپولیس 9 امتیازی هستند و نسف قارشی با 6 امتیاز در رده سوم قرار دارد و الوصب لدون امتیاز قعرنشین است.

اما در گروه مرگ لیگ قهرمانان، استقلال ایران و العین امارات در ورزشگاه آزادی و در حضور 90 هزار نفر به مصاف هم رفتند که تقابل این 2 تیم به تساوی یک بر یک رسید. ابتدا مامه تیام با پنالتی که فرشید اسماعیلی گرفت، آبی پوشان را یک بر صفر پیش انداخت و در نیمه دوم درحالیکه شاگردان شفر عقب کشیدند، تسوکاسا شیوتانی، مدافع ژاپنی در دقیقه 78 بازی را به تساوی کشاند.

ایرانی ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

نکته نگران کننده برای استقلالی ها، مصدومیت تیام است که سبب شد تا این بازیکن دیدار با الریان را از دست دهد.

در این گروه استقلال ایران و الریان 6 امتیازی هستند و آبی پوشان به دلیل تساوی در قطر در صدر جدول قرار دارند و العین با 4 امتیاز سوم است و الهلال، نائب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان با 2 امتیاز در آستانه حذف از آسیا قرار دارد.

در پایان استقلال و تراکتورسازی در مصاف با العین و الجزیره به تساوی رسیدند، ذوب آهن مقابل الوحده شکست خورد و پرسپولیس هم الوصل را از پیش رو برداشت تا مقابل این حریف اماراتی دبل کرده باشد.

همچنین در 8 دیدار گذشته میان نماینده ایران و امارات، 3 برد سهم کشورمان بود و 2 برد هم نصیب اماراتی ها شد و 4 دیدار نیز به تساوی انجامید. استقلال و تراکتورسازی در هر 2 دیدار مقابل العین و الجزیره به تساوی رسیدند، ذوب آهن یک برد و متحمل یک باخت مقابل الوحده شد و پرسپولیس نیز 2 برد متوالی مقابل الوصل کسب کرد.

ایرانی ها برنده جنگ فوتبالی با امارات

نمایندگان کشورمان در این 8 بازی 9 گل به ثمر رساندند و 7 گل دریافت کردند تا به نوعی، برنده جنگ فوتبالی با امارات شوند. برد 2 بر صفر ذوب آهن و پرسپولیس مقابل الوحده و الوصل در بازی رفت بهترین برد و باخت 3 بر صفر ذوب آهن برابر الوحده سنگین ترین شکست نمایندگان ما بود.

انتهای پیام/

پیروزی نمایندگان ایران مقابل اماراتی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار