قرار دادن ۷ هزار جفت کفش در مقابل کنگره آمریکا در حمایت از قربانیان اسلحه+ تصاویر

فعالان اجتماعی در آمریکا در اعتراض به سکوت کنگره این کشور در قبال خشونت با اسلحه دست به ابتکار جالبی زدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه رویترز، فعالان اجتماعی در اعتراض به سکوت کنگره آمریکا در قبال خشونت با اسلحه، در اقدامی قابل توجه هزاران جفت کفش را به یاد کودکان و نوجوانانی که در تیراندازی‌های این کشور کشته شده‌اند مقابل ساختمان کنگره قرار دادند.

اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا با انداختن هفت هزار جفت کفش روبروی کنگره

آنها به همراه خانواده‌های قربانیان هفت هزار جفت کفش را به یاد حدود هفت هزار کودک و نوجوانی که به علت خشونت با سلاح در آمریکا کشته شده‌اند روی چمن روبروی ساختمان کنگره در واشنگتن دی سی قرار دادند.

اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا با انداختن هفت هزار جفت کفش روبروی کنگره

بر اساس این گزارش، هر یک جفت کفش به یاد یکی از هفت هزار کودک و نوجوانی گذاشته شد که پس از حادثه‌ تیراندازی مرگبار در دبستان سندی هوک در سال ۲۰۱۲ به علت خشونت با سلاح جان خود را از دست داده‌اند.

این اقدام نمادین بخشی از تلاش بسیار گسترده در سراسر آمریکاست تا کنگره‌ این کشور را تحت فشار قرار بدهند و آنان را وادار سازند قوانین سخت‌گیرانه‌تری برای کنترل سلاح تصویب کنند.

به گفته‌ی سازمان‌دهندگان این حرکت اعتراضی، این کفش‌ها را هزاران نفر در سراسر آمریکا اهدا کرده‌اند.

اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا با انداختن هفت هزار جفت کفش روبروی کنگره

تام موسر، پدر دانییل، یکی از کودکانی که به علت خشونت با سلاح جان باخته است، گفت: «من کفش‌های پسرم را پوشیده‌ام و به واشنگتن دی سی آمده‌ام؛ همان کفش‌هایی که او روز مرگش در کُلُمبین پوشیده بود. فکر می‌کنم چنین رویدادی با استفاده از کفش، کنایه‌ای بسیار قوی باشد هم برای نشان دادن غمی که بر ما به علت از دست دادن عزیزانمان می‌گذرد و هم برای اینکه بگوییم ما داریم برای آنان گام برمی‌داریم و خواهان تغییر هستیم تا دیگر هیچ کس مجبور نشود این مسیر غم انگیز و دردناک را بپیماید.»

رابی ساچز، یکی دیگر از سازمان‌دهندگان رویداد اعتراضی گفت: این رویداد از آن جهت اهمیت دارد که جنبش پایان خشونت با سلاح را برجسته می‌کند. این کفش‌ها در پایان رویداد اعتراضی به خیریه‌های مختلف اهدا خواهند شد. فرهنگ سلاح دارد تغییر می‌کند و می‌شود این تغییر را احساس کرد. دانش آموزان دارند مدارس شان را تعطیل می‌کنند، بازماندگان تیراندازی‌ها دارند در خیابان‌ها تظاهرات می‌کنند و والدین کودکان به یابود فرزندان شان اینجا گردهم آمدند تا درخواستی روشن و صریح از سیاستمداران داشته باشند: «حتی یک نفر دیگر هم نباید با سلاح کشته شود.»

اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا با انداختن هفت هزار جفت کفش روبروی کنگره

یادبود روز سه شنبه یک روز پیش از آن برگزار می‌شود که هزاران دانش آموز قرار است کلاس‌های درس را تعطیل و به نشانه‌ اعتراض به خشونت به سلاح در خیابان‌ها تظاهرات و راهپیمایی کنند.

دانش آموزان شرکت کننده در این رویداد ۱۷ دقیقه میز‌های کلاس را خالی می‌کنند تا به ۱۷ دانش آموزی احترام بگذارند که در تیراندازی ماه گذشته در دبیرستان مارجوری استونمن داگلاس در پارکلند فلوریدا جان خود را از دست دادند.

اعتراض به خشونت‌های مسلحانه در آمریکا با انداختن هفت هزار جفت کفش روبروی کنگره

در روز ۲۴ مارس، تظاهرات بزرگ دیگری در اعتراض به خشونت با سلاح در سراسر آمریکا برگزار خواهد شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد به طور میانگین از سال ۲۰۱۳ تاکنون هر هفته یک تیراندازی در مدارس آمریکا اتفاق افتاده است. تیراندازی سندی هوک در نیوتاون کنتیکت، شش سال پیش اتفاق افتاد و ۲۶ کشته بر جا گذاشت. بیست تن از قربانیان، کودکان خردسال بودند. از آن پس، هزاران نفر دیگر در تیراندازی در مدارس آمریکا جان باخته‌اند.

انتهای پیام/

کنگره آمریکا در اعتراض به خشونت‌های مسلحانه کفش باران شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار