قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

عملکرد نامناسب کشورهای حاشیه دریای خزر، کاهش صید را رقم زد

یک مقام مسئول گفت: عملکرد نامناسب کشورهای حاشیه دریای خزر در بازسازی ذخایر، کاهش صید در این دریا را به همراه داشته است.

عملکرد نامناسب کشورهای حاشیه دریای خزر، کاهش صید را رقم زدارسلان قاسمی مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل کاهش میزان صید از دریای خزر، اظهار کرد: عملکرد نامناسب چهار کشور حاشیه دریای خزر در بازسازی ذخایر، بروز مشکلات زیست محیطی ناشی از عملکرد جمهوری آذربایجان در رابطه با برداشت ذخایر نفتی و کشتیرانی در دریای خزر موجب شده ذخایر این دریا دچار تهدیدات جدی شود.

وی افزود: با وجود رواج صید قاچاق ماهیان خاویاری توسط پنج کشور حاشیه دریای خزر، ورود پساب کارخانجات و رفتارهای متناقض این کشورها به نظر می‌رسد که بازسازی ذخایر باید به شکل علمی اجرایی شود.

قاسمی با انتقاد از همکاری نامناسب کشورهای حاشیه دریای خزر در بازسازی ذخایر، گفت: بعد از گذشت 40 سال از انقلاب با رژیم حقوقی دریای خزر تفاهم نکردیم و این درحالی است که حفظ ذخایر شیلاتی و گونه پر ارزش ماهی استروژن یکی از مهمترین بحث‌های رژیم حقوقی به شمار می‌رود.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان، تصریح کرد: با توجه به اهمیت فراوان دریای خزر برای جامعه بشری به نظر می‌رسد که  در زمینه حفظ منابع زیستی دریای خزر باید دیپلماسی فعال تری داشته باشیم.

انتهای پیام/

ضرورت بازسازی ذخایر دریای خزر به روش علمی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۳ فروردين ۱۳۹۷
وقتي اكثر ماهيا ميان ساحل ما اونام ميگن چرا ما بايد زحمت و خرج رفع آلودگي رو بكشيم و سودشو ايرانيا ببرن ، به نظر من باس اونا رو هم تو سود ماهيگيريمون به نسبت مقدار خط ساحليشون در خزر شريك كنيم تا برا رفع آلودگي خرج كنن و زحمت بكشن والا اينطوري نسل ماهي تو شمال منقرض ميشه
آخرین اخبار